Homeהיום לפני

אבנר מורן מציין 44 שנים ל-"Their Satanic Majesties Request" של הרולינג סטונס.

satanicmajesties-front

כשהכריזו על הגעתם של הרולינג סטונז להופעה בישראל, הבנתי שזו ההזדמנות להכיר יותר לעומק את הלהקה האדירה הזאת ולשמוע את כל האלבומים שלהם, מעבר ללהיטים המוכרים שחלקם הפכו כבר מזמן להמנונים המוצלחים ביותר שלהם. בהכנה להופעה התוודעתי לשירים מצוינים, גם מאלבומיהם הראשונים משנות ה-60 המוקדמות וגם מהחדשים יותר בשנות ה-2000, אבל אלבום אחד הפתיע אותי במיוחד בדיסקוגרפיה של הלהקה וזה האלבום שיצא ב-1967 בדיוק השבוע לפני 44 שנים – "Their Satanic Majesties Request".
אלבום שבו מוצג בבירור הצד הפסיכדלי של הרולינג סטונז ונשמע אחר לגמרי מהסאונד המוכר והאהוב של הלהקה. זהו אלבומם היחיד של הלהקה שיצא בהוצאה עצמית ושיריו נכתבו בתקופה שבה חברי הלהקה היו תחת השפעת סמים כבדה ושלושה מחבריה- מיק ג'אגר, קית' ריצ'ארדס ובריאן ג'ונס אף ריצו עונשי מאסר, מה שהקשה מאוד על הקלטת האלבום.

למרות זאת, נוצר אלבום מפתיע ואיכותי עם עשרה שירים, שהמוכר ביותר שבהם הוא "She's a Rainbow", שיר שדווקא נחשב לאחד מלהיטי הלהקה בעוד שאר השירים פחות מוכרים אך שווים האזנה, כמו למשל השיר שבו לראשונה הבסיסט ביל ווימן אחראי לשירה- "In Another Land" והשירים "Citadel" ו- "Sing This All Together" שמופיע למעשה פעמיים באלבום בשתי גרסאות שונות.
למרות שהאלבום הצליח יחסית והושווה גם לאלבומים של הביטלס שבאותם שנים הציגו בעצמם סאונד פסיכדלי, עם השנים חברי הלהקה נטשו את שירי האלבום והחשיבו את האלבום בעצמם לאלבום רע שכולו תחת השפעה של סמים, ולא ביצעו שירים ממנו בהופעות, כולל בטור האחרון בו ביקרו גם בישראל. לדעתי ולדעת רבים ממעריצי הרוק הפסיכדלי, מדובר באלבום מעולה דווקא שהיה משמח מאוד לשמוע שירים ממנו בהופעה, אך מכיוון שנראה שזה לא יקרה, אפשר לפחות ליהנות מהביצועים המקוריים ולהודות על כך שחברי הלהקה לא החליטו לגנוז את האלבום ואז אולי בכלל לא היינו זוכים לשמוע את השירים.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0