Homeהיום לפני

"עץ ירוק מפלסטיק"- אלקנה כהן מציין 44 שנים ל-"Plastic Ono Band" של ג'ון לנון.

81f2DLVCzJL._SL1300_

"אני לא מאמין באלביס, לא מאמין בצימרמן, לא מאמין בביטלס". באלבום הראשון שלו מאז פירוק הביטלס, ג'ון לנון היה עסוק בעיקר בלהגדיר מה הוא לא: הוא לא הביטלס, הוא לא הבן של אמא שלו, הוא לא מאמין בבודהיזם, הוא לא מאמין בכלום. הוא בן אדם חדש.

http://www.youtube.com/watch?v=-wP1nT1oN8M

"אני מאמין רק בעצמי, וביוקו". יוקו אונו, ה"נמסיס" של הביטלס, המשיכה להיות המוזה של לנון, אבל בניגוד לפרויקטים המוזיקליים הראשונים שלהם יחד, "Plastic Ono Band" הוא אלבום נגיש ופשוט יחסית, מתאים לאמן כמו לנון שרוצה קודם כל להעביר מסר לקהל גדול ככל האפשר.

john-lennon-yoko-ono-annie-liebovitz-cult-stories(לנון עם המוזה)

http://www.youtube.com/watch?v=umq6qFNVnxs

למרות הטענה שהוא לא מאמין בצימרמן, השיר הכי "דילני" של לנון, "Working Class Hero", מופיע כאן. יש כאן אמירה ברורה של לנון, שהופך מחבר (אפילו לא מנהיג) להקה, לאמן סטייל דילן (שבעת ההיא נעלם לחלוטין)- נביא זעם, אינדיבידואליסט, משורר לא פחות מאשר זמר.

http://www.youtube.com/watch?v=njG7p6CSbCU

ובאשר להצהרה "לא מאמין בביטלס": ובכן, לא. כנראה שלא. ובכל זאת עובדה מעניינת: רינגו סטאר ניגן גם ב"פלסטיק אונו בנד" של לנון , גם ב"All Things Must Pass" של הריסון (שיצא באותה שנה) וחבר לתקופה מסויימת ל"ווינגס" של מקרטני (שנה אחרי). במילים אחרות, יתכן מאוד שרינגו הוא הוא בעצם הביטלס, המכנה המשותף המחבר בין שלושת הכוחות היצירתיים העצומים בלהקה. יחד איתו כמובן נמצא גם הבאסיסט הגרמני קלאוס וורמן, חברם של הביטלס מימי המבורג העליזים, שגם צייר את העטיפה של "ריבולבר". וורמן ניגן גם בפלסטיק אונו וגם אצל הריסון (אבל לא אצל מקרטני, כי בכל זאת…).

ringo-starr(רינגו, הדבק האמיתי?)

ב"פלסטיק אונו בנד" יש הרבה פחות להיטים מ"אימג'ין". אבל יש בו הצהרת כוונות, ופתיחה בהילוך גבוה של קריירה בת עשר שנים.
יש למה לצפות.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0