Homeהיום לפני

אבנר מורן חוגג יומולדת 66 לאוזי אוסבורן.

Ozzy-Osbourne-Desktop-Wallpaper

אוזי אוסבורן, סולן להקת Black Sabbath ואחד מאייקוני הרוק הכבד הגדולים בעולם חוגג היום יום הולדת 66. אוסבורן נולד למשפחה ענייה באנגליה ובשנות נעוריו היה טיפוס בעייתי ועבריין לא קטן שנהג לפרוץ לבתים עד שנתפס ונכלא לחצי שנה בגיל צעיר. כשיצא מהכלא ניסה כמה פעמים להיכנס לתחום הרוק אך נכשל פעמים רבות עד שהוזמן להצטרף ללהקה צעירה שכללה את טוני איומי שלמד עם אוזי באותו בית הספר אך התנגד תחילה לצירופו ללהקה, גיזר באטלר וביל וורד וביחד הם נקראו Black Sabbath. אלבומם הראשון הנושא את שם הלהקה זכה להצלחה עצומה ובהמשך אלבומים כמו "Paranoid" ,"Vol.4" ושירים כמו "War Pigs" "Iron Man", "The Wizard" הפכו אותם ללהקת רוק ענקית ולאחת ממייסדות ז'אנר ה- Heavy Metal.

לצד ההצלחה התמודד אוסבורן גם עם בעיות סמים ואלכוהול קשות שהשפיעו עליו מאוד באופן אישי וגם על הלהקה. שני האלבומים האחרונים של אוזי עם Black Sabbath בשנות ה-70 לא זכו להצלחה והלהקה ירדה מגדולתה, ולאחר מכן הוא גם פוטר על ידי הלהקה בגלל התמכרותו. למרות העזיבה, אוזי לא עצר והוציא מספר רב של אלבומים שהבולטים שבהם הם אלבום הבכורה שלו שיצא ב-1980 "Blizzard of Ozz" והאלבום "No More Tears" משנת 1991. למרות ששינה את ההרכב שמקליט ומופיע איתו לא מעט פעמים, תמיד הופיע לצד נגנים איכותיים שזכו לזינוק משמעותי בקריירה שלהם, כמו זאק ווילד (Black Label Society), רוברט טרוחיו (בסיסט להקת Metallica), מייק בורדין (מתופף להקת Faith No More) ועוד.

אוסבורן הוא אולי לא הזמר עם הקול הכי איכותי ומרשים בעולם, אך בשירים מסוימים, מלבד המוכרים שהוזכרו מתקופת Black Sabbath וגם מקריירת הסולו כמו "Crazy Train"ו- "Mr. Crowley", ישנם שירים שבהם הוא מתגלה כזמר רגיש ומצוין, למשל בשיר "Solitude" של Black Sabbath, והשירים "Dreamer" "Mama, I'm Coming Home" ו- "You're No Different" מאלבומי הסולו שלו.

http://www.youtube.com/watch?v=rPo5jTQ39eE

ההופעות של אוזי נחשבות לפרועות ומיוחדות מאוד לאורך כל הקריירה שלו, החל מההופעות עם הלהקה בשנות ה-70, מקרה הזוי שבו נשך בראשו של עטלף מת שנזרק לבמה בהופעה בשנות ה-80, עד להופעות בשנים האחרונות שבהן הוא משתלט בקלות על הקהל שלא מפסיק לצעוק ולקפוץ לאורך כל ההופעה ולשיר אתו את השירים הגדולים. גם אנחנו זכינו לראות אותו בפארק הירקון בשנת 2010 כחלק מפסטיבל ה"Ozzfest" הראשון והיחיד בינתיים שהיה בארץ (הפסטיבל המצליח שקיים כבר כמעט 20 שנה והתקיים בעשרות מדינות קרוי על שמו של אוזי והוקם על ידי אשתו ומנהלתו שרון), ההופעה שנמשכה יותר משעתיים הייתה אדירה והלהיבה גם את הקהל הצעיר וגם את הקהל שגדל בתקופת Black Sabbath. הלוואי ונזכה לראות אותו מגיע גם עם הלהקה שהתאחדה בסוף 2011 ואף הקליטה אלבום די מוצלח בשנה שעברה אך צפויה להפסיק להופיע בקרוב.

אוסבורן לפעמים נראה די מצחיק ומטושטש מאוד מהסמים שצרך לאורך השנים ולעתים הוא מתקשה אפילו להשלים משפט אחד שלם. דברים אלו בלטו בתכנית ריאליטי משעשעת ומצליחה ששודרה ב-MTV ועסקה בו ובבני משפחתו. בתכנית הוכנסו מצלמות לביתם והציגו לעולם משפחה בריטית לא כל כך נורמלית, אך עם זאת קשה לחשוב על מוסיקאי שמופיע עם אנרגיות אדירות כאלו גם אחרי שעבר את גיל 60, וכל כך אהוב על מעריציו ומשפיע על מוסיקת הרוק בכלל והרוק הכבד בפרט. ההערכה וההערצה מתבטאות גם בהוקרתו על ידי מיטב להקות הרוק בעולם לאורך השנים שמארחים אותו בהקלטות ובהופעות ומבצעים קאברים למיטב שיריו, ובכך שנבחר בצדק להיכל התהילה של הרוק גם כחבר Black Sabbath וגם כאמן סולו.

מזל טוב אוזי!

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1