Homeקולומבוס

יובל לוי על Isaiah שיתארחו אצלו ממש היום בתוכניתו "הקוצב יצירה מקומית"

במציאות הקיימת בשנים האחרונות אנחנו מכירים שתי דרכים בהן זמר או להקה יכולים להצליח, הדרך הארוכה העוברת דרך עשרות הופעות ברחבי הארץ (וכמות כפולה בת"א) שני אלבומים בממוצע, ומקום של קבע בפסטיבלי האינדי השונים. הדרך הזו מסתיימת במקרה הטוב בברלין ובמקרה הפחות טוב בסולד-אאוט בבארבי. הדרך השניה, האמורה להיות קצרה יותר, עוברת בכוכב נולד ובסדרות הריאליטי-מיוזיק האחרות.

ISAIAH הוקמה לפני שנתיים והוציאה את אלבומה הראשון לפני שנה. אני שמעתי אותם לראשונה לפי כחצי שנה, ולמרות שהם עדיין לא ממלאים את חוף ניצנים, אין ספק שאחרי אלבום אחד, סיבוב הופעות שכלל הופעה בבמה המרכזית באינדינגב והופעות במספר פסטיבלים בברלין – Isaiah מצליחים.

זה בגלל הבוזוקי, יגידו רבים. הרי הפולק כבר מזמן תפס לו נחלה בארצנו, ולהקות רבות משלבות כלים אותנטיים בתוכו. Isaiah, הם יגידו, מצאו את הג'ק פוט בדמות הבוזוקי של תומר (הסולן), שמהווה המשך ישיר לטרנד ההיפסטרים, המסעדות בום פם וטריפונס. אז זהו, שתומר ישעיהו (לשעבר מ"תומר והבשורה") למד לנגן על בוזוקי כשהיה בן 15, ומכיוון שעשה זאת דרך ניסוי וטעיה – הוא מנגן "לא כמו שצריך", כפי שכבר העירו לו.

Wix Final Background

זה בגלל המילים, יגידו, המילים כתובות באנגלית ברמה גבוהה, ומצליחות לייצר אוירה וצבע שלוקחות את המאזין למקומות רחוקים, אין ספק שמדובר בכותב בעל נסיון. אז זהו, שעבור מיקה אבני, שכתבה את המילים לכל השירים של ISAIAH מדובר בפעם הראשונה שהיא כותבת שירים, ובכלל הפעם הראשונה שעלתה לבמה הייתה במסגרת הפרויקט הנוכחי.

http://isaiahmusic.bandcamp.com/album/isaiah

לדעתי הסיבה היא במקום אחר לגמרי – לא האיך אלא ה-למה. ההרכב התחיל, ופועל עד היום, במטרה לעשות כיף ולעשות מוזיקה. בלי מחשבות עמוקות על אסטרטגיה, תזמון, סינגלים, ו-iTunes. הם באו לנגן ולעשות כבוד, לא לבוזוקי, אלא לשירים עצמם.
Isaiah יתארחו בתכנית הרדיו "הקוצב יצירה מקומית" ב-הרדיו הבינתחומי היום בשעה 19:00.

20141201_191851

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    עדי מלכה 9 שנים ago

    האלבום וההופעה מצוינים. תומר ישעיה אגב עבר גם בדרך שאמורה להיות קצרה יותר והשתתף בכוכב נולד. אבל זו כנראה דרך שפחות התאימה לו.

  • comment-avatar
    עדי מלכה 9 שנים ago

    ** ישעיהו 🙂

  • comment-avatar

    וואלה? לא ידעתי, וחבל, דווקא הייתי שואל אותו

DISQUS: 0