Homeקולומבוס

שחר רודריג על "Fumes" של לילי ומדליין ועל עוד הרמוניות משפחתיות

LILY_AND_MADELEINE_inaBoat

בין שני האלבומים של האחיות לבית יורקייביץ' חוצצים 366 ימים. לילי (17) ומדליין (19) הוציאו את "Fumes" לפני כחודש תחת הלייבל של סופיאן סטיבנס, "חתלתול אסמטי".

הן התחייבו לפרוייקט: להוציא אלבום כל שנה במשך 3 שנים. סך-הכל פרוייקט לא מאוד שאפתני עבור אמן בוגר ומצליח, אבל די שאפתני כשאתן עוד לא בנות 20 וקשה לראות מעבר להררי הקולג'. איכשהו זה מתקשר לי לשורשי עלייתן לגדולה: יוטיוב.

זה לא זוג האחיות היחיד שמגיע לתהילה בעקבות סוכן האמנים מר יוטיוב. דוגמאות נוספות הן לנון ומייסי והאחיות השוודיות לבין סודרברג (First Aid Kit).

יש משהו ב-Blood harmonies, זוגות האחיות האלה בדרך-כלל מתחילות מאיזה קאבר סופר-הרמוני לשיר מוצלח מלווה בנגינה יחסית פשוט ומגיעות לתפוצה רחבה מספיק כדי להבין שיש, יש שם משהו. אולי אנשים מחפשים את האינטימיות המשפחתית פון-טראפית הזו כי קאברים הרמוניים לא חסרים באינטרנט.

http://www.youtube.com/user/boyceavenue

גם בארץ יש תופעה מקומית דומה: האחיות כרקוקלי לבית X פקטור שמתלבשות על המקום הזה של הרמוניות משפחתיות ובגדול.

http://www.youtube.com/user/TALICARAKUKLY

אז Fumes הוא לא אלבום מפתיע, הוא לא משהו שלא ראינו קודם, הוא לא הפרויקט הזה שעבדו עליו שנים וכולם חיכו לו; אבל יש בו את החמימות המנצחת הזו שכאילו בורחת מקור מקפיא וקוראת לנו לחזור הביתה, לסגור הדלתות, להדליק את הרדיאטור, להתכסות ובעיקר – להסכית.

מזמינה אתכם לצלול אל מתחת לשמיכה, ללחוץ על 'The wolf is free' ולחלום על יערות בשלג.

lilymadeleine.bandcamp.com

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0