Homeחדשים

יובל לוי כותב על ה-EP החדש של Totemo (רותם אור) ומארח אותה בתכניתו- "קוצב יצירה מקומית"

totemo(צילום – מיכאל טופיול)

Totemo (א.ק.א רותם אור) הוציאה לפני שלושה שבועות EP מעולה בשם "Heavy As My Dreams".

בשנתיים האחרונות יוצא לי להתקל ביותר ויותר הרכבים/אמנים היוצרים מוזיקה אלקטרונית שהיא לא בהכרח טראנס. נראה לי שיש התעוררות מסוימת אצלנו, איזושהי הכרה בפשטות של הדברים – אדם לבד בחדר שלו עם מחשב במקום ארבעה חמישה נגנים באולפן שסוחבים גיטרות, מגברים, קלידים וכמובן – תופים.

זה לא שיש טוב ורע, יש רק ככה ואחרת, וכל עוד אנחנו, הקהל, מקבל מגוון רחב יותר של מוזיקה – הרווח כולו שלנו. ובמקרה של Totemo, הרווח גדול.

משהו בצלילים שהיא מפיקה מייצר הרגשה של משהו אחר, לא מפה. יכול להיות שזה קשור לשיתוף הפעולה עם רועי אביטל (Garden City Movement) שעזר בהפקת ה-EP. סה"כ המוזיקה החדשה קלילה יותר, מסודרת יותר ומכך – גם נגישה יותר מהאלבום הקודם.

במקביל לפרגון הרב שמקבל ה-EP, והתחושה שעוד שנייה היא בורחת לנו למדינות קרות ובמות גדולות, החלה רותם מאבק אחר – נגד מחלת הסרטן. המאבק המתוקשר שהיא מנהלת ראוי להערכה, והחוסן שהיא מפגינה צריך להוות השראה לכולנו שלפעמים מקטרים כל כך הרבה על דברים כל כך קטנים.

כששומעים את המוזיקה ומאזינים למילים, לפעמים נראה שרבות מהן עוסקות במחלה ובתחושות המלוות אותה, אבל זה הקסם של המילים של Totemo – בזמנים שונים ובמקומות שונים – הן מקבלות משמעות שונה.

אז על המוזיקה, על הסרטן ועל החיים שעוטפים אותם הגיעה רותם לספר ב"קוצב יצירה מקומית" שתשודר הערב ב-19:00 ברדיו הבינתחומי, ותהיה זמינה להאזנה גם אחר כך באתר הרדיו.

1526509_1452984798255449_3097359670637449811_n

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1