Homeהיום לפני

"43 נרות על העוגה"- גדי טל חוגג יומולדת לאמינם.

Eminem6

43 נרות על העוגה של חורז החרוזים הכי כנה ופרוע שאני מכיר, שהוכיח שחריזה היא לפעמים לאו דווקא הקפדה אנאלית על זהות בסיומת המילה, ושחריזה עקומה ומלוכלכת יכולה להיות הרבה יותר מעניינת מחריזה רחוצה, שטופה ונקיה.

43 נרות על העוגה של השולף הכי מהיר במזרח, במערב , למעלה ולמטה – ולא שהיינו צריכים את גינס כדי לדעת את זה. 1560 מילים, שהן אלף ועוד חמש מאות ועוד שישים מילים, בשיר בן 6 דקות? (שיא גינס לפי ה"בילבורד"). מצד שני יכולים היו להגיד 2834 מילים, במהירות הזו מי יכול בכלל לספור. הנה, תנסו.

43 נרות על העוגה של הבחור שלא היה כשיר מספיק כדי לסיים תיכון, אבל משאיר אבק גאונות בכל כביש עליו הוא נוסע, ומפזר רסיסי גאונות על כל דבר שבו הוא נוגע.

43 נרות על העוגה של האיש שהוציא לפחות שלושה אלבומים שהם בעיני יצירות מופת מוזיקליות והפקתיות, כאלה שכל שניה בהן היא מוצדקת, נכונה ואף פעם לא משעממת, הישג שאין הרבה אמנים שיכולים להתגאות בו, ושגם אלבומיו האחרים אינם קוטלי קנים.

43 נרות על העוגה של הנער, שהתחיל לכתוב ולהקליט כי זו היתה הברירה היחידה שמצא, ושבמקום לשקוע ולתת לחיים קשים ועצובים להטביע אותו, העדיף לנסות ולצוף, ולעוף, ועל הדרך לגרום גם לנו להצטרף מדי פעם למטס המשגע שלו.

43 נרות על העוגה של האיש שגרם לי אין ספור שעות עונג, של צרחות ברכב, זמני קצב בנסיעות ארוכות לאילת בזוג, שעות של השתוללות בדרכים עירוניות לבד, ולהרמת גבות של נהגים עמיתים, ושעות של נסיונות עקרים להשיג את הסחרור הבלתי ניתן לעצירה שלו ואת יכולת ההגיה הבלתי נתפסת שלו.

43 נרות על העוגה של האיש שלא התבייש לשתף אותנו בפנטזיות אפלות ורעות (למשל 97 Bonnie and Clyde), וכמעט אף פעם לא עשה את החשבון של מה נחשוב עליו.

43 נרות על העוגה של הפרא, שמההתחלה לקח את מושג ה"פוליטיקלי קורקט", נתן לו כאפה מצלצלת, מעך אותו, שבר אותו, ריסק את מה שנשאר, ובסוף שרף את הרסיסים ואת האפר שפך על על הראש של פוליטיקאים (למשל We As Americans), קולגות (למשל Without Me, The Real Slim Shady ו- (Just Lose It, בני משפחה (למשל Cleanin' Out My Closet") וכל מי שחשב שראוי לעשות לו את זה.

43 נרות על העוגה של מי שלמרות הכל לימד אותנו לפעמים שאנחנו לוקחים אותו ברצינות יותר מאשר הוא לוקח את עצמו (שירת Stan בטקס הגראמי כשהוא מלווה בפסנתר על ידי אלטון ג'ון, שגם שר את התפקיד הנשי – של דיידו במקור – כשבסוף השניים מתחבקים, וכל זאת לאחר שהואשם בשנאת הומוסקסואלים).

43 נרות על העוגה של מי שלמרות מתנת הכשרון הנדיר, ההעזה והישירות, היה לו גם המזל לפגוש את הדוקטור שהיה הכי נכון לו, ושהוא בכלל אחד הדוקטורים EVER. אפילו יותר מאלה של השקשוקה והליקוקים, תארו לכם.

43 נרות על העוגה של מי שגם אם הוא לא מושלם, וגם אם הנפיק התנהלויות ילדותיות, ואולי באמת מתח את יכולת ההכלה שלנו והגזים פה ושם – הוא עדיין הילד הכי מדליק בשכונה. וזה כולל את הילדים השחורים, שיהיה ברור.

43 נרות על העוגה של הממזר המהפנט, שמיזג וערבב את חייו עם המושג "אמנות" בעוצמה שרק מעטים רוצים, מעזים ומצליחים להגיע אליה, ובצורה שגורמת לקהל לשאול איפה מסתיים האחד ומתחיל השני, ואם בכלל.

43 נרות על העוגה של האיש שלמרות ההצלחה, וההכרה, וההערצה, נראה שעדיין נשאר ילד זנוח ופצוע שלא הצליח למלא את החור הזה שיושב לו בבטן, כואב לו, מניע אותו ומנפיק את היצירה המופלאה שלו – כי כסף אולי יכול לקנות הכל, אבל לא מרגוע וריפוי לנפש חבולה.

42 שנים למרשל ברוס מאת'רס השלישי, אמינם, סלים פאקינג שיידי, אבא של היילי, ואחד החברים הטובים שלי.

מזל טוב.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0