Homeסיפורוק נ' רול

"סיפורוק נ' רול"- תומר עם פרק נוסף של סיפורים מעולם הרוק

התחלתי לשמוע מוזיקה בגיל מאוד צעיר. היו המון צלילים שתפסו אותי; הגיטרה של גילמור, התזמורת של אום כ'ול תום, הבס של מקרטני, התיפוף המהפנט של קית' מון, רבים וטובים. רק לאחר כמה שנים, כשכבר הייתי יותר גדול וקצת יותר בוגר, והאנגלית החלה להיקלט בצורה אפקטיבית, רק אז התחלתי להאזין באמת. מוזיקה כבר לא הייתה רק אוסף של צלילים ממגנטים, המוזיקה קיבלה משמעות אחרת, וכל השירים שחשבתי שאני מכיר קיבלו נפח אחר. במרוצת השנים הבנתי שלזה כנראה אני הכי נמשך. כל סיפור על שיראלבוםלהקהסגנון נבלע במהרה באוזניי, חלקם נשארו חקוקים שם במוח וחלקם אבדו יחד עם מבחן הזמן וזיכרון לקוי.
עוד פרק קצר של 'סיפורוקנרול' יוצא לדרך. והפעם – כמה מאורעות שהובילו ליצירה של שירים נפלאים.

hi_1986_panic12_1

מוריסי והסמית'ס לעד יהיו מהכוחות המשפיעים ביותר במוזיקה. מיליוני מאזינים כבר יודעים – כשמוריסי שר אתה עוצר ומקשיב. רובינו כבר יודעים ש-"Panic" נכתב על המוזיקה הגרועה, בלשון המעטה, שהוקלטה בשנות השמונים, אבל מה הניע את מוריסי לכתוב את השיר הזה? ובכן – על אסון צ'רנוביל שהתרחש ב-86' כולנו שמענו, וכך גם מוריסי ולהקתו. רק שאחרי הדיווח בחר שדר הרדיו לשדר את שירם של וואם- "Im Your Man". הסמית'ס לא אהבו את הבחירה השנויה במחלוקת וכתבו בתגובה את אחד משירי המחאה התרבותית הטובים והמשפיעים ביותר בעולם.

Travis היא להקה שאני מאוד מחבב. משהו בסאונד הזה, שהגיע מהמקומות הקרים והאפורים, נורא מחמם ושואב אותי. הלהקה מגיעה מגלזגו, סקוטלנד. מקום יפהפה, לפחות לפי התמונות בגוגל, אבל קר שם. תמיד קר ויורד גשם ולפראן(פרנסיס) היילי, סולן הלהקה זה כבר נמאס. אז היילי הלך ודיבר עם סוכן הנסיעות שלו וביקש דבר אחד – חופשה שלמה בלי גשם! אין בעיה אמר הסוכן ושלח את החבר'ה לאילת, ישראל. אבל אפילו שם, בעיר הדרומית שלנו, תפס הגשם את פרנסיס ושלח אותו ישר לכתוב את השיר הבא:

אנתוני קידיס, סולן רד הוט, הוא אחת הדמויות הסקסיות ביותר שנראו במחזותינו. תוסיפו את המראה, החזה החשוף תמידית והכריזמה לעובדה שהוא חבר באחת הלהקות המגניבות ביותר שיש וקיבלתם סמל סקס מנצנץ מאגלי זיעה. ברשימה של הבחור תוכלו למצוא את דמי מור, היידי קלום ואפילו סמל סקס לא פחות גדול ממנו – מדונה. קידיס עיטר את הרשימה המפוארת גם באשת החיל חשופת הפדחת – שינייד אוקונור, ולמרות הכחשותיה הנמרצות, טען שהיתה להם מערכת זוגית/אינטימית/רומנטית למהדרין. שינייד כאמור, טענה שזו שטות גמורה, ואף הוסיפה: "I don't give a shit about the song he wrote."
אז מי צודק, ומה זה בכלל משנה? העיקר שקיבלנו אחלה שיר!

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0