Homeהיום לפני

איתמר שוורץ מציין 29 שנים ל"כלבי הגשם" של טום ווייטס

היום חוגג "Rain Dogs", אלבומו הגאוני של טום ווייטס, 29 שנה, וזו הזדמנות לחזור לאחד האלבומים המקוריים והמעניינים שהוא הוציא.

מה שהופך את טום ווייטס ליוצר כה מעניין הוא מסלול ההתפתחות המוזיקלי שלו. ווייטס התחיל את הקריירה שלו בבארים אפלוליים בהם היה מנגן בפסנתר ושר שירים על האנשים הקטנים והעלובים של החיים, עם המון אמפתיה. אנשים אלו היו הקהל שלו בבארים והמשיכו להיות מושא כתיבתו בהרבה מאלבומיו. "Rain Dogs", יחד עם אלבומו הקודם, "Swordfishtrombones", מסמנים תפנית מוסיקאלית של 180 מעלות. העיבודים שהיו די סולידיים והיו מורכבים לרוב רק מפסנתר, תופים ולפעמים גם גיטרה, הופכים למופע ראווה של צלילים משונים שמופקים על ידי אקורדיון, מרימבה(סוג של קסילופון אפריקאי מעץ) וכלי הקשה שונים. כל אלו יחד עםמארק ריבוט שמטייל לו על הגיטרה בסגנונו החפשי והמיוחד, יוצרים חגיגה מוזיקלית ובליל של ז'אנרים שלא מזכירים שום דבר שעשה ווייטס לפני כן. גם המילים שכתב ווייטס לאלבום סוריאליסטיות וצבעוניות יותר מבאלבומיו הקודמים.

כשנשאל לפשר שם האלבום ושיר הנושא, מספר טום וויטס ש-"Rain Dogs", הם אותם כלבים תועים שאינם יודעים את דרכם חזרה הביתה בשל הגשמים ששטפו את כל הריחות שמנחים אותם בדרכם. טום מכריז בגאון בפזמון של שיר הנושא: “For I am a Rain Dog too”. גם הוא כלב תועה שאינו יודע את דרכו הביתה.

tomwaits

בעיני, תמונתו של טום וויטס על עטיפת האלבום משלימה את הסיפור שהוא מספר לנו באלבום הזה. עם כל הרומנטיקה בה הוא מתאר את שיטוטיו והרפתקאותיו הליליים, הוא חפץ בסופו של יום בחיקה של איזו מאמא צוהלת ועליזה, בקרבה יוכל להתנחם.

street-dog-under-the-rain-olga-medrano

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1