Homeהיום לפני

יובל לוי על ה"סאבווי סאקרס" לקראת מופע המחווה – 20 שנה ל-"קומות קרקע ומטה"

    "סאבווי סאקרס" – לקראת מופע מחווה – 20 שנה ל-"קומות קרקע ומטה"

10629690_10152639206842999_9017882020383146263_n

הימים היו ימי תחילת שנות התשעים, קצת אחרי מלחמת המפרץ. תקופת שלטון הרוק – הלוגואים של "גאנז נ' רוזס", "מטאליקה" ו"פינק פלויד" התנוססו על כל חולצה שנייה, וברוק הישראלי שלטו להקות כמו "מוניקה סקס", "איפה הילד" ו"כרמלה גרוס ווגנר".

בבועה הקטנה והחיפאית שלי, עליתי לכיתה ח' וביום הראשון הגיע אלינו תלמיד חדש בשם צחי.
ההורים שלו עברו מתל אביב לזכרון יעקב ואותו שלחו ללמוד איתנו בחיפה.
צחי הביא איתו הרבה דברים מהעיר הגדולה.
חוץ מהמבט המזלזל בכל דבר חיפאי, וההערצה המפתיעה ל"מגהדאת"' (אצלנו "מטאליקה" שלטו) לצחי תמיד הייתה בתיק את הקסטה של ה"סאבווי סאקרס" (אנחנו קראנו להם SABOY SUCKERS, פריפריה כבר אמרנו?).

"סאבווי סאקרס" הוקמה שלוש שנים קודם לכן, ב-92', ע"י ארבעה טכנאי קול שעבדו יחד בחברת ההגברה "בטי בם", ואלבומם הראשון- "קומות קרקע ומטה" יצא שנתיים לאחר מכן, ב-1994.

חרא מדינה:

לחבורת החנונים שהיינו, הסאקרס פתחו צוהר לעולם חדש – ביקורת ברורה וגסה על המדינה (חרא מדינה) שירים על סמים (אקסטזי, האש דילר) על חברים (המניאק) ואפילו זרקו מילה על הגדולים (רובים ושושנים, בתוך אקסטזי). הסאקרס תמיד שמרו על האמת והכנות בתכנים שלהם (אני רעב).
את הסגנון המוזיקלי שמלווה את כל הניהיליזם הזה ניתן להגדיר כרוק פאנק/גראנג' מלוכלך וכבד, מלווה בצעקות (ואנחות) של הסולן, אביב מארק. כל מהות המוזיקה שלהם אמרה "מהיר ועצבני, ישר ולעניין".

ה"סאבווי סאקרס" לא זכו להצלחה מסחרית גדולה, אבל הספיקו להוציא את האלבום "שקט נפשי" בשנת 1996 לפני שהתפרקו.

אקסטזי:

כמו כל אמן או להקה טובה – עם השנים התחילו יותר ויותר אנשים לגלות אותם, והיום כבר אפשר לצרף אותם לרשימת הלהקות מתחילת שנות התשעים שהקדימו את זמנן כמו; "נושאי המגבעת" ו-"הג'ינג'יות".
"סאבווי סאקרס" יופיעו בבארבי ב-22.09 במופע מיוחד המוקדש לגיוס כספים לטיפולים הרפואיים של אביב מארק, סולן הלהקה. על הבמה יארחו את ברי סחרוף, "איפה הילד", מוניקה סקס, אהוד בנאי, מאור כהן, "מידנייט פיקוקס" ועוד.

קישור להופעה באתר הבארבי:

http://www.barby.co.il/showcat.aspx?id2=1010

האיוונט בפייסבוק:

http://www.facebook.com/events/267685953426929/

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0