Homeאלבומים חדשיםחדשים

ניצן אנגלברג על החדש של אינטרפול

Interpol-2

Same Band, New Story

תמיד משמח אותי לשמוע שאינטרפול מוציאים אלבום חדש. מעבר לזה שאני באמת אוהבת את המוזיקה שלהם, הלהקה הזאת מבטיחה לי ביטחון מסויים, כי היא תמיד חוזרת אל המוכר (אך לא אל הצפוי). המומחיות של אינטרפול היא דווקא בפרטים הקטנים, כמו שינויי סולמות במקומות לא בהכרח צפויים ומעברים מפתיעים, ככה הם יוצרים שירים שמשאירים טעם של עוד ושכנראה לא ימאסו, עליי לפחות, לעוד הרבה זמן.
כשאני יודעת שאינטרפול מוציאים אלבום חדש, אני יודעת שזה פשוט הולך להיות עוד מאותו הדבר. ושלא תבינו לא נכון, זה נהדר בעיניי.

השירים הראשונים מתוך האלבום החדש, El Pintor – הצייר בספרדית, ואנגרמה של "אינטרפול", יצאו כבר לפני מספר שבועות ולא יכולתי לחכות עד שאשמע את האלבום במלואו. השיר הראשון שיצא מתוכו (שהוא גם השיר הראשון באלבום) נקרא All the Rage Back Home – שיר סוער ואנרגטי שמתאר ריב והטחת האשמות בין בני זוג, שיר המכין אותנו לאלבום שכולו סערת רגשות. אינטרפול כפי שאנחנו מכירים אותם.
לפני שהאזנתי לו במלואו, הייתי בטוחה שגם האלבום הזה, כמו האלבומים הקודמים של אינטרפול, הולך ללוות אותי בלי הפסקה בכמה שבועות הקרובים. ובכן, בתחילה, חשבתי שהתבדיתי.

http://www.youtube.com/watch?v=E8gF_RU2hhE

בהאזנה הראשונה לא הצלחתי להתרכז לגמרי באלבום הזה כי משהו שם הרגיש לי חסר. משהו בסאונד שלהם השתנה, ולטעמי לרעה. ואז הבנתי שהמרכיב החסר הוא כנראה נגן הבאס של הלהקה בדימוס – קרלוס דאנגלר, שעזב את אינטרפול ממש בסיום ההקלטות של האלבום הקודם שלהם, "Interpol", לפני 4 שנים. את עמדת הבאס באלבום הזה תפס הסולן – פול בנקס.
לאחר מספר האזנות נוספות, ולאחר שהצלחתי לפתוח יותר את הראש, השלמתי עם חסרונו של דאנגלר. אמנם זה נכון, הסאונד לא נשמע בדיוק אותו דבר, אבל אולי זה לא בהכרח משהו רע?
דווקא חסרונו של דאנגלר הביא לכך שכל אלמנט בשירים של אינטרפול באלבום הנוכחי, מודגש מתמיד; הריפים המדבקים והמונוטוניים של דניאל קסלר שמתאימים בול לשירה ולקולו המתכתי של פול בנקס, עד שלפעמים זה נשמע כאילו הגיטרה עושה איתו דואט, כמו בשיר הפשוט מצויין- My Desire, שתפס אותי אפילו בהאזנה הראשונה, והתיפוף האנרגטי והמרים של סאם פוגרינו, כמו שאפשר לשמוע בשיר הקליט Ancient Ways, כולם מביאים לחיבור חזק יותר בין חברי הלהקה, וליצירה שלמה ומאוחדת.

http://www.youtube.com/watch?v=sHbqFd0eDRs

כך יצא שהתבדיתי בפעם השניה- האלבום הזה בעצם לא רע בכלל. אינטרפול בהחלט יכולים להסתדר בלי הצלע הרביעית שלהם.
עכשיו כל שנותר לקוות, זה שלכבוד האלבום החדש יושק סיבוב הופעות ושהלהקה תחזור לכאן שוב כדי לתת לכולנו בראש.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0