Homeקולומבוס

על הכיוון החדש של קולומבוס ועל כל הכיוונים של הפליימינג ליפס

שי: אז אנחנו עושים שיפוצים ומעצבים מחדש את הבלוג. וזה לא רק שאנחנו מחליפים את הקרמיקה במקלחת, אלא גם שוברים קירות ומחווטים הכל מחדש. מטייחים, צובעים, מרחיבים את המעברים. חושבים כיצד ניתן לשנות ולשפר את המסגרת הזו שקיבענו סביבנו, שהגיע הזמן לפרוץ אותה. לעשות את הדברים קצת אחרת. אז בין פטיש קונגו לשפכטל, הרעיונות רצים, ותוך כדי ממיינים מה לפח ומה לתיקונים. כן,עושים שיפוצים, אבל בסוף זה בית שקיים בשביל המוסיקה.

עד שיתייבש הצבע ויתגבשו להם הרעיונות, אני מנסה לחשוב על הרכבים ש"עשו את זה קצת אחרת". לא פעם כתבתי כאן על הפליימינג ליפס האדירים (שהלוואי שמישהו כבר יביא אותם לארץ!!!). מאז סוף שנות התשעים, לאחר עזיבתו של הגיטריסט רונלד ג'ונס ובכלל עייפות החומר מרוק גיטרות שאפיין את שנות התשעים הגראנג'יות, החלו הליפס לחשוב מחוץ לקופסא ונתנו לדמיון שלהם להנחות אותם. ויין בעל החזון הוביל בראש עם רעיונותיו הפרועים כאשר סטיבן "כן, אני יודע לנגן על הכל" דרוזד הבין כיצד להגשים אותם. מייקל אייבינס הבסיסט המופנם מצא את מקומו במחלקה הטכנית ודייב "מפיק-העל האלטרנטיבי" פרידמן מנהל את כל ההצגה.

Zaireeka היה נקודת מפנה מאד מעניינת ברפרטואר של הלהקה מאוקלהומה. אלבום מרובע שיש לנגן את כל ארבעת חלקיו במקביל. על כל אחד מהחלקים מוקלט ערוץ אחר בשיר ועל מנת לקבל את היצירה בשלמותה יש לנגן אותם במקביל לפי ההוראות הנלוות. קצת מטריד(מאיפה אני אשיג עכשיו עוד שלושה קומפקטים ?!?!?!:() אבל יש כבר מי שעשה את העבודה בשבילכם:

לפני כמה שנים הם הוציאו גרסה עדכנית וביתית לזאיריקה המאפשרת לכל בעל סמארטפון לקחת חלק בחגיגה. הם העלו ליוטיוב 12 סרטונים שכל אחד מהם מהווה ערוץ מתוך קטע, וכל שעליכם לעשות הוא למצא עוד 11 חברים עם טלפון חכם וגישה ליוטיוב וע"י תיזמון מדויק כל אחד ישמיע ממכשירו ערוץ אחד וביחד תהיה זו יצירה אינטראקטיבית שלמה ומדליקה. ככה זה נשמע:

ככה נעים במרחב הפלמינג ליפס, במעין הרפתקה שנעה על הטווח שבין ארץ הפלאות של עליזה לאודיסאה בחלל של קובריק. בעיקר הקטע ההזייתי בסוף לאחר תבוסתו של מחשב העל "האל", עם כל הצבעים והצורות. עוד דוגמא זה הסרט שהם הפיקו לפני כמה שנים – "חג מולד על מאדים". האמת היא שהוא מתיש כמעט כמו "200 מוטלים" של פרנק זאפה, רק בלי הופעת אורח של רינגו סטאר.

אחד הדברים האחרונים שהם עשו היה להוציא אלבום שמכיל רצועה אחת שאורכה 24 שעות(!) בדיוק. הם הוציאו את זה לכבוד יום התקליט הבין לאומי, אך הפורמט שעליו הוגשה הרצועה הזו ממש לא היה תקליט. הם הוציאו רק 13 עותקים של כונן נייד שהוטמן בתוך גולגולת אדם אמיתית!!!!!(מאיפה הם השיגו 13 כאלה, לכל הרוחות?). זה נקרא 7SKIES H3 ועלותו היא רק 5,000$. מה יש שם? זה נע בין שירים רכים פסיכדליים מלטפים לרעש אינטנסיבי, חבטות תופים ורגעים של "שכחו אותנו באולפן". היילייטס מתוך הגולגולת הם שיחררו בפורמט יותר מסורתי, אבל מה שמעניין זה שהם העלו הכל לרשת וניתן לשמוע את כל הרצועה שמתנגנת ללא הפסקה 24 שעות סביב לשעון. שימרו את הקישור ותוכלו לחזור בכל עת כדי לגלות עוד חלק מהרצועה שנקראת 24 HOUR SONG SKULL , וכן, אם תיכנסו לדף הזה כל יום באותה שעה, תחזרו לאותה נקודה בדיוק. להלן:

http://www.satelliteheartradio.com/24/

אני לא אומר שהפלמינג ליפס מהווים את ההשראה שלי לכתיבה בבלוג מוסיקה הזה או שהם מתווים את הקווים. לא נראה לי שאנחנו הולכים להפיק סרט בקרוב או להפיץ את חוכמתנו בתוך חלקי אדם משומרים.אנחנו נמשיך לכתוב על מוסיקה שמעניינת אותנו ועל הסיפורים שמאחורי השירים והרעיונות שהם מעלים במוחנו. פשוט נעשה את זה קצת אחרת. איך?!נראה…. בינתיים:

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0