Homeהולכים להופעהביקורת הופעה

צלילים מן העולם באברהם הוסטל

יובל: שנתיים עברו מאז אלבומם הראשון – "freedom time". גם לפני צאתו וגם אחרי חרשו חברי ההרכב את כל פינות הארץ והפיצו את בשורת הרגאיי המקומית.

unnamed

בשנים האלה צברה הלהקה קהל גדול שהגיע, תמך, רקד והזיע בהופעות והפך אותם להרכב הרגאיי המוערך והמעניין ביותר בסביבה.
אז אחרי האלבום הראשון, חברי ההרכב פנו אלינו, הקהל האוהב ובישרו לנו שהאלבום השני על האש והם חייבים את עזרתנו בגיוס הכסף ומימון האלבום.
הקהל הגדול והאנשים הרבים שמתעניינים בהרכב המיוחד הזה תמכו והשקיעו בפרוייקט מבלי לחשוב פעמיים והגיוס עבר בהצלחה.

אני, שהייתי בין התומכים קיבלתי את ההודעה על הצלחת המימון יחד עם לינק הורדה של האלבום החדש – "anbessa dub". נרגש מאוד שמעתי אותו לראשונה ואפשר כבר עכשיו להגיד שמשבר האלבום השני דילג מעליהם.

20140429180129_4877

אז כדי לחגוג את צאת האלבום החדש הגיעו החברים למופע השקה בירושלים הבנויה, מופע שיתן לנו לטעום מהצלילים המיוחדים של אתיופיה וממקצבי רוטס – רגאיי שלא יתנו לנו לעמוד במקום.
האברהם הוסטל הוא מיקום מיוחד ומעניין מאוד להופעה, כבר מהשנייה הראשונה אפשר להבין שהמקום הזה יוצר משהו שלא קיים במועדוני ההופעות שאנחנו רגילים אליהם.
תיירים צעירים ומבוגרים מהמון נקודות על הגלובוס שצובעים את לובי ההוסטל במגוון שפות, סטודנטים ירושלמים שנהנים מהופעות ובילויים מוזלים, קהל אתיופי ואפריקאי שמכיר את ההרכב וסגנונו ומקבל מהם אוירה ביתית חמה ונעימה ואוהבי מוזיקה שפשוט רוצים לרקוד הפכו את חדר האוכל של ההוסטל למקום המעניין והמקפיץ ביותר בשבת האחרונה בבירה.

8 חברי ההרכב בהנהגת הסולן המעולה גילי יאלו מתחילים את ההופעה ומציגים לנו את הסגנון החדש שיצרו, ה – ethio-dub, בניגוד לאלבום הראשון שהיה כולו באנגלית, האלבום החדש מדבר בניבי השפה האתיופית הרבים, ולמרות שרוב הקהל לא הבין מילה אחת זה לא מנע ממנו מלרקוד ולקפוץ לצלילי ההרכב שהפך את האברהם הוסטל לתרבות אחת המשותפת ומגובשת לכל אחד ואחת בקהל.

החום הלא נורמלי שנוצר בהוסטל הקטן גם הוא לא עצר אותנו מלהנות ממוזיקה מדהימה, מוזיקה שורשית ומשמחת שגורמת לכל הקהל להבין שהאלבום החדש של זבולון דאב סיסטם הוא יצירת מופת של מוזיקת עולם מרגשת.
במהלך ההופעה אירחו חברי ההרכב אמן שמופיע גם באלבום עצמו ומנגן על מין כלי מיתר אתיופי מסורתי שהחליף לכמה שירים את יאלו הסולן ושר שירי קצב אפריקאיים קצביים שנתנו להופעה עוד גוון מיוחד ונוגע, ואם זה לא הספיק לנו, עלו החברים להדרן שכלל קאבר רגאיי מ-ט-ו-ר-ף ל-"crosstown traffic" של הנדריקס הגדול.

מערכת הדאב של זבולון יודעת איך לעבוד והיא כנראה עושה את זה הכי טוב ומיוחד שאפשר.
אנחנו מאמינים שממש בזמן הקרוב גם האמריקאים, הקנדים והג'מייקנים יגלו את זה בסיבוב ההופעות בתפוצות שאליו יצאה הלהקה.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0