Homeסדרת השנים- 1977

מכת הבכורות של שנת 1977

מכת בכורות

שי: קרה הדבר ושנת 1977 סיפקה לנו מגוון רחב של אלבומי בכורה, חלקם של אמנים מוכרים פליטי להקות וחלקם של הרכבים חדשים או יוצרים בצעדיהם הראשונים. להלן חלקם:

פיטר גבריאל הספיק לעשות לא מעט עד שהגיע לאלבום הבכורה שלו שנושא את שמו. במיוחד להקים ולהנהיג את אחת הלהקות החשובות בשנות השבעים ובפרוגרסיב רוק, ג'נסיס. עדיין יש כאן ניחוחות של רוק מתקדם אבל זה כבר משהו אחר. זה…. פיטר גבריאל. קשה לתאר בהגדרות את העולם המוסיקלי הנפלא של האמן הזה, אחד המרתקים והמשפיעים בעשורים האחרונים. לעזרתו נחלצים חברים כמו רוברט פריפ מקינג קרימזון והמפיק בוב אזרין שבהמשך יעבוד עם פינק פלויד על אלבומם "החומה".

http://www.youtube.com/watch?v=dLhI__sOLsQ

עוד מנהיג להקה שמנסה את מזלו בסולו הוא איגי פופ שמוציא ב-1977 את בכורתו תחת הכותרת The Idiot. הכיוון שונה מהרוק הפרוע והוולגארי של הסטוג'ס כאשר מי שמוביל את פופ ואחראי על הפקת האלבום הוא דייויד בואי (שבאותה שנה הוציא שני אלבומים נהדרים- "Low" ו-"Heroes"), שותפו של איגי ל"דירת הרווקים" שחלקו יחדיו בברלין בשנים שקדמו לצאת האלבום. באותה שנה, כמה חודשים מאוחר יותר, יוציאו השניים אלבום נוסף וזה שיחשב לאלבומו הטוב ביותר של איגי, Lust For Life.

זמר צעיר וכריזמטי מופיע בשמי בריטניה. משקפיים גדולות, ווייב של באדי הולי אופף אותו. אלביס קוסטלו מחייה את הרוקנ'רול ומתבל אותו בטקסטים חידתיים, חוצפה של פאנקיסט ובאחד הקולות היותר מגוונים של העשורים האחרונים.

הפאנק ממשיך להתפתח ומוליד בתעוזה רבה הרכבים נוספים שיחשבו בהמשך כאבני דרך חשובות ברוק. אחד מהם, בעל הרוח האקטיביסטית, הוא הקלאש בהנהגתו של ג'ו סטראמר.

וכמובן שיש לנו את הפאנק של הפאנק. הסקס פיסטולס הוציאו את אלבומם היחיד באותה שנה בדרכם לתהילה עולמית שגם הביאה אותם לפירוק. כמו שג'וני רוטן אמר: "עדיף להישרף מאשר לדעוך".

בצידו השני של האוקיינוס האטלנטי, בתפוח הגדול, מתחיל לו הגל החדש ובלי לדעת מה זה או לכוון לשם דיוויד ביירן מקים את ה-Talking Heads, אחת הלהקות המזוהות ביותר עם הז'אנר הזה. אלבום הבכורה שלהם שנקרא 77' מכיל את שירם הגדול PSYCHO KILLER, עליו אמר ביירן כי הוא למעשה ניסיון שלו ליצר להיט(מה שדי הצליח לו) ובכתיבתו דמיין את אליס קופר מבצע בלדה של רנדי ניומן….

http://www.youtube.com/watch?v=yX6FsTIq6ls

אחרי שנים של הופעות מהפנטות ב-CBGB מוציאים טום וורליין ולהקתו Television את אלבומם הראשון, MARQUEE MOON. הסאונד החדש שלהם מהווה השראה לאין סוף להקות החל מסוניק יות' ועד הארקטיק מאנקיז.

הגיטריסט ג'ון סקופילד גם הוא מצרף אלבום נהדר לרשימת הביכורים של 1977. באלבומו East Meet West מציג סקופילד את סגנונו הגרובי ואת הפראזות הכל כך ייחודיות לנגינתו הנפלאה.

ויש גם מי שהוציא את אלבומו האחרון ב-1977. רגע לפני שהמשיך בדרכו למטה…

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0