Homeסדרת השנים- 1977

אדם בלילה, בעיר זרה

אדם בלילה, בעיר זרה

שי: ב-1977, לאחר כעשור בו היה חלק מרכזי במוסיקה הישראלית ולמעשה שינה את פניה, מוציא שלום חנוך אלבום סולו ראשון(אם לא נחשיב את אלבומו מתחלית שנות השבעים שהוקלט והופץ באנגליה מתוך ניסיון לפתח קריירה בחו"ל).להקת תמוז התפרקה אחרי אלבום אחד, וכך גם חיי הנשואים של חנוך. זאת בנוסף לניסיון הכושל לקריירה מוסיקלית מעבר לים המוביל אותו אל אלבום ראשון, אינטימי ומכונס לו הוא קרא "אדם בתוך עצמו".

חנוך שגדל בקיבוץ משמרות, מוצא את עצמו בעיר הגדולה, הכרך הסואן, ומנסה לפלס את דרכו ולהתאים את עצמו לקצב החדש. השיר "עיר זרה" נכתב על הימים בהם חנוך גר בלונדון הרחוקה והקרה, אך באופן תואם מצא את מקומו באלבום הנוכחי מוטבע בבטון הקר והזר. השיטוט ברחובות האפורים מלווה בגעגועים והפסיעות מניעות את החיטוט בזיכרונות. בשיר "שעונים" הוא מביא את המכאניות האורבנית והשבלוניות שבחיי העיר הגדולה.

על הפקת האלבום אחרי לואי להב שהיה גם המפיק של "סוף עונת התפוזים", אלבומה היחיד של תמוז, וגם ימשיך להפיק עוד הרבה אלבומים של חנוך. להב אשר הספיק לעבוד מעבר לים ולהפיק אמנים כמו ברוס ספרינגסטין הביא עמו גם את הסאונד האקטואלי אל גבולות ארץ הקודש וכך העניק לאלבום את הצליל הרלוונטי שתואם לתקופה. וכדי להעניק את האופי הרוקיסטי המהוקצע לאלבום, אסף להב את מיטב הנגנים שפעלו בארץ באותם ימים, ביניהם הגיטריסט חיים קריו, הבסיסט אוהד אינגר, המתופף אלון הלל והקלידנית/מלחינה/מעבדת אלונה טוראל. ההרכב הזה אפשר ללהב וחנוך לקחת את הלחנים והעיבודים לכל מקום בו יחשקו החל מבלדות שקטות ועד שירי רוק פאנקיים כמו "לילות שקטים".

כמו הרבה מוסיקאים מוצלחים, גם חנוך התברך ביכולת לחבוש את המסכה השקטה והמסכה הרועשת. אלבומיו נעים בין הפן השקט והאינטימי כמו "אדם בתוך עצמו" ו"על פני האדמה" ובין הצד הרועש והבועט שנשמע ב"חתונה לבנה" ו"רק ב-אדם" האפיים. מה שמאפשר לו לדלג בין מגוון הפנים היא היכולת לספר סיפור. על עצמו או על העיר, כצופה מהצד או בתור הגיבור הראשי. לא חשוב התוכן. העיקר הצוות ו…איכות הפי פי פי פיפס.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0