Homeסדרת השנים- 1976

הפוסטים הקטנים של שבוע 1976 בפוסט אחד

שי: את להקת תמוז, שהוציאה את אלבומה היחיד ב-1976, אין צורך להציג. "סוף עונת התפוזים" היה אלבום שתפס מקום טוב במרכז השוליים באותה השנה, אך עם הזמן הפך לאחד מאלבומי הרוק הטובים ביותר שיצאו כאן בארץ. אך מעבר לדריסת הרגל של ההרכב באבולוציה של הרוק הישראלי, אנו חייבים להם תודה על כך שבמהלך ההופעות המעטות שקיימו מצאו גם את הזמן לתת לעובד הבמה "המשוגע" שלהם להביע את עצמו, וללוות אותו ברגעיו הראשונים מול קהל שספק אם ידע איך לאכול אותו.


ממש אתמול לפני 38 שנים, בשנת 1976 הלך לעולמו פול קוסוף, אחד האנשים הכי מוכשרים שאי פעם החזיקו גיטרה.
הוא זה שעשה את FREE למה שהיא והוא גם הוציא אלבום סולו אדיר שלא מספיק אנשים מכירים. קוסוף מצא את מותו על מטוס בדרך מניו-יורק ללוס אנג'לס לאחר שחווה דום לב כתוצאה משימוש ממושך והרסני בסמים קשים.
הנה הוא לייב עם FREE מבצעים את אחד השירים הכי טובים מאלבומם השלישי…

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=xAhmzlbxBZQ]
האלבום 'Songs in the Key of Life' מ-1976 היה מעין התפוצצות גדולה עבור סטיבי וונדר. אלבום כפול בצירוף אי.פי, העיבודים הכי מורכבים ועשירים שהוא התנסה בהם עד אז, מגוון של סגנון אפילו בתוך הספקטרום הכבר רחב של וונדר וטקסטים שנוגעים כמעט בכל תחום של החיים, מאהבה כמובן, דרך המצב בגטאות השחורים, דת, מלחמה, המצב החברתי האמריקאי ומה לא.
יש פה אינספור שירים מצויינים של אמן גדול בשיאו. הנה אחד מהם…

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=-z2LNsifEzg]
יובל: מעבר למוזיקה המדהימה וההיסטוריה הענקית שהוא סוחב על גבו, עטיפת אלבום הבכורה של פיטר טוש אומרת כנראה הכל.
חלקת אלוהים קטנה שכל אחד מאיתנו היה שמח ליישב ולטפח, טוש יושב מבוסם וזועק אל העולם – legalize it!!, חבל שעדיין אף אחד מהממונים לא מקשיב לו.
יצירת רגאיי מהחשובות בהיסטוריה.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0