Homeסדרת השנים- 1976

יובל על הגלדיאטורים של הרגאיי

יובל: רגאיי היא המוזיקה האולטימטיבית מבחינתי, אם בצורה שורשית ואותנטית ואם בצורות יותר חדשות ומפותחות, הקצב הוא המסר, קצב שפשוט משתלב בשלמות בכל מצב ונותן אווירת חופש ושחרור.

http://www.youtube.com/watch?v=mYstJziTJn0

בשנות ה-70 פרצו מספר גדול של אמנים והרכבים מג'מייקה והתחילו להפיץ את המקצב לשאר העולם, בין כולם זכו להצלחה גדולה ותפסו אצלי מקום של כבוד – the gladiators ,הרכב רוטס רגאיי מעולה שאלבום הבכורה שלו משנת 1976 הפך בעיני רבים למייצג של בתחום.

maxresdefault

הרכב חברי הילדות התחיל את דרכו באמצע שנות ה-60, הם הוציאו מספר סינגלים שתפסו את אוזני המקומיים והחלו להתפרסם מפה לאוזן, הם סיפקו לאנשים רגאיי בסיסי וקליל, מעין טריו קצב מקומי שיודע את העבודה, מכיר את התכנים ויודע על מה לדבר כדי לגעת בקהל והכל בעזרת אמת גדולה ומוזיקה שחיברה את כולם לאדמה בפשטות ואהבה.

http://www.youtube.com/watch?v=611aYs9Ys4Y

כששמעתי את האלבום לראשונה הרגשתי שגיליתי משהו מיוחד, מוזיקה שיש מאחוריה היסטוריה של עם שלם וידעתי שלא אוכל להשתחרר ממנו בקלות.
כל שיר באלבום הוא להיט, המנונים שהשפיעו על אמני רגאיי רבים ומהווים חלק נכבד בהתפתחות הז'אנר והגעתו למימדי הענק שהוא נמצא כיום.

עכשיו, כשאני נזכר בהשפעתו הגדולה עלי, שנים אחרי שיצא לראשונה אני רק יכול לנסות לתאר מה הוא עשה בזמן אמת לתושבי ג'מייקה, כי אם אני, בחור ישראלי, נותן לו מקום ענק באהבתי למוזיקה, מעניין לדבר עם מקומיים שחוו אותו מהיסוד, שהגיעו מאותו הנוף ומאותן השכונות, אני מאמין שלהם הוא בגדר מה ששלום חנוך הוא בשבילנו הישראלים.

http://www.youtube.com/watch?v=2YghUoHzKGc

http://www.youtube.com/watch?v=q0NShD_kp5E

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0