Homeסדרת השנים- 1974

יובל נוסע לבקר בברזיל של 1974

יובל נוסע לבקר בברזיל של 1974…

1116_1

יובל:

עושר מוזיקלי רב יצא לאוויר העולם בשנת 1974, אמנים רבים שנחשבים היום אבני יסוד יצרו אלבומי מופת ורגעים מושלמים אשר הוקלטו על תקליטים ומתנגנים עד היום במיליוני בתים שמעדיפים לחזור אחורה מאשר להאזין לכאן ועכשיו.
המון סגנונות, המון מקומות, המון זכרונות והרכב ברזילאי מדהים אחד שקשה להישאר אדיש אליו.

כבר במבט קל בעטיפת תקליטם השני של סקוס אנד מולהאדוס (secos & molhados) אנחנו נכנסים לעולם אחר, עוד לפני ששמענו צליל אחד אנחנו יכולים לצלול לתוך משהו מיוחד במינו, באווירתו ובאופיו שיראה לנו צד אחר של אמריקה הדרומית ושל שנות השבעים.
לא ברור אם אלו חברי ההרכב מצולמים על העטיפה או אם זה ציור מוצלח מדי של שלושה אנשים שנראים כמו שבט מקומי, ספק מפחיד ומרתיע או ספק מזמין אבל מה שברור הוא שחשוב לנו להבין מה קורה כאן ולהצטרף לטקס, גם אם לא הוזמנו.

יש כאן מכל טוב הסגנונות שאתם רק יכולים לדמיין, הם שילבו בצורה הכי טובה שאפשר לבקש בין מקצבי הבוסה נובה שהיו בכל פינה באותה תקופה לרוק נ' רול, נגינה אקוסטית פלמנקו סטייל, פאנק מרקיד, אוירה פרוגרסיבית ואפילו נגיעות של פסיכדליה והכל מלווה בשפה הפורטוגזית המקומית.

http://www.youtube.com/watch?v=NZri-63YG5w

באותה תקופה כאשר לא היו המון להקות בסטייל דומה בסביבתם הם נחשבו מקוריים ומיוחדים בנוף המוזיקלי הברזילאי וזכו להצלחה והערכה רבה, אך ההצלחה הזו לצערנו הניבה רק שני אלבומים ולאחר תקופה קצרה של עבודה והופעות הלהקה דעכה לאט ונעלמה. אך בזכות הדרך והסגנון שיצרה פתחה שער ענק לז'אנר שעם השנים התפתח מאוד והצעיד את ברזיל אל עבר שאר העולם.

אני אוהב אלבומים כאלה, שהזמן נותן להם כבוד, כאלה שכאשר אתה מגלה אותם לראשונה אתה יודע שזה משהו שילך איתך קדימה, אלבומים נצחיים שיושבים מצוין בין שאר הקלאסיקות שהשנה הזו הניבה.

http://www.youtube.com/watch?v=3IxZzX9nSGo

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1