Homeסדרת השנים- 1974

יובל והחיות המיתולוגיות של 1974

יובל חוזר ל-1974 ולחיות המיתולוגיות שלה…

gryphon

יובל:
אנגליה, לונדון, תחילת שנות השבעים, תקופת הפריחה של הפרוגרסיב הקלאסי שיבנה לאט לאט את היסודות להמשך הדרך, להרכבים מגוונים ושלל פיתוחים שישפיעו רבות.
בין כל גדולי הז'אנר שהתחילו את דרכם באותה התקופה ונתנו דרור גם לגיטרות חשמליות ואגרסיביות עוצמתית מתחילה לקרום עור וגידים להקה מיוחדת מאוד שתנגן לנו מוזיקת מלכים מפוארת שתמתח את גבולות הז'אנר ותצבע אותו בצבעים מיוחדים.

גריפון החלו את דרכם כשלישייה, הם התחנכו עמוק עמוק לתוך תולדות הפולק הבריטי ושלטו במוזיקת רנסאנס קלאסית וכבר אז נחשבו למשהו רענן ושונה ובעזרת נגינת קומפוזיציות קלאסיות מורכבות ושימוש בכלים אקוסטיים פולקיים קיבלו גריפון מעמד של אצולה וניגנו במוזיאונים וכנסיות כשהאליטות החשובות צופות בהם.

בשנת 1974 לאחר אלבום בכורה יצא אלבומם השני – "midnight mushrumps" שהמשיך את דרך הפרוגרסיב-פולק של ההרכב ועד היום נחשב בעייני כאלבום הפרוגרסיב המיוחד ביותר שלא הרבה מכירים וחבל.
היה בו המון מן המוכר לאוזן, שימוש במהלכים הרמוניים כתובים היטב, עושר של המון כלים שכלל כלי נשיפה, קשת ומיתר ואפילו פסיכדליה קלה אבל עם זאת זה היה שונה מהכל, הייתה שם עדינות מסויימת, כבוד חשוף למוזיקה ולתרבות שהיא מביאה איתה, ובעיקר ידע סגנוני רחב ומיוחד שיצר משהו אצילי ושונה.
האגדה מספרת שההרכב, שקיבל כבוד רב באותה תקופה, היה כל כך מיוחד, עוצמתי ומורם מיתר הרכבי הפרוג הלונדוני שהוא אפילו קיבל את הזכות להיות על במת התיאטרון ולכתוב מוזיקה מקורית למחזה של שייקספיר, ואם להגיד את האמת, כששמעתי את האלבום לראשונה במבט של שנים אחורה אין דבר יותר מתאים מאשר החיבור הזה, המוזיקה שלהם פשוט צועקת שייקספיר ומחזאות אמיתית, הכל נורא מתחבר לאווירה הזאת בצלילים שלהם ופשוט אין מקום יותר ראוי לו מאשר על במת התיאטרון הקלאסי.

האלבום הזה הוא מסע מרתק, אין בו הרבה מלל אבל בעזרת מוזיקה עשירה וייחודית הוא ייקח אתכם רחוק רחוק אל זמנים עברו, למקומות של פשטות ועבודת אדמה, לאזורים ונופים קסומים, לאוירת אבירות ואצילות, אגדות ומלכים והכל בעזרת המוזיקה בלבד.

אני בטוח שחובבי הפרוג הקלאסי שמכירים את שלל הרכבי הז'אנר על כל צדדיהם חייבים לעצמם את הקסם הקלאסי הזה, בלי רעש וצלצולים, בעדינות שיא יקחו אתכם גריפון למחוזות שלא ראיתם עדיין.

http://www.youtube.com/watch?v=W2-6N3r8cHo

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0