Homeשבוע מוזיקאים על אי בודד

שלמה בר לוקח יוצר אחד לאי בודד

יומיים אחרונים לפרוייקט האי הבודד שלנו והפוסט הבא, כמו בהזמנה לשישי בצהריים, הוא אחד המרגשים והמשמחים שהיו לנו.
שלמה בר הוא חלוץ אמיתי במוזיקה הישראלית. הוא היה מהראשונים לשלב במוזיקה הישראלית סגנונות שונים, ביניהם מוזיקה צפון אפריקאית, הודית ופרסית, מוטיבים של מוזיקה דתית ואפילו רוק מתקדם.
יחד עם "הברירה הטבעית" שלו הוא השפיע ועדיין משפיע על דורות שלמים של מוזיקאים ישראלים.
ועכשיו הוא כותב לנו על האמן אותו הוא היה לוקח לאי בודד…

שלמה בר – לוקח לאי בודד את Kumar Gandharva

קומר גנדהרווה, זמר הודי קלאסי אגדי.
כששמעתי את קומר גנדהרווה לראשונה הוא כבש אותי. לאחרונה גיליתי סרטון שלו שצולם כשהיה ילד בגיל עשר בהודו (בשנת 1934!) וכששמעתי את צעירותו הבנתי גם את בגרותו.

קומר גנדהרווה הוא אגדה גם בהודו, זמר שהעיז לחדש וליצור טקסטואלית ומוזיקלית גם בתוך המסגרת של המוזיקה ההודית הקלאסית המסורתית. כילד, בעקבות מחלת ריאות, נכרתה אחת מריאותיו ולמרות המגבלה והקול המיוחד פיתח עוצמות אדירות.

אני חושב שאנשים כאלו נולדים רק פעם בכמה דורות, בכל פעם שאני שומע אותו, אני מוצא חידוש, בכל האזנה משהו מתחדש. הוא באמת מצא את הדרך להיכנס בשערי הבינה, ומשם כשהוא שר, הוא נמצא בעולמות עליונים. יחיד ומיוחד.

הוא שר מתוך חוויה שמוזיקאי גדול חווה ולשמוע אותו זו חוויה גדולה. כמו שאני לומד תורה ויודע שיש בה אין סוף, ככה אני יכול להנות מכל מה שהוא עושה בצורה מדהימה.

כשאני קורא את השיר, לא זכיתי באור מן ההפקר, משם הוא עבר, אני מרגיש שכשביאליק כתב את הטקסט, הוא התכוון לנשמתו של אמן כזה. כשאני שומע אותו אני קושר ומבין את מה שביאליק אמר בשיר. אנשים שמגיעים לדרגות כאלו באמנות הם חובקי עולם ועולם שלם יכול לקבל מהם השראה.

שלמה בר והברירה הטבעית – עננים נמוכים:

שלמה בר וריג'ויסר – יבוא דודי:

לא זכיתי באור מן ההפקר:

http://www.youtube.com/watch?v=dSUoneDk8HU

עמוד הפייסבוק של שלמה בר:

http://www.facebook.com/shlomobarhabrera?ref=hl

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0