Homeשבוע מוזיקאים על אי בודד

עדי אולמנסקי בדרך לאי בודד

עדי אולמנסקי היא אחת היוצרות הכי מרעננות במוזיקה הישראלית העכשווית. האינדי אלקטרו פופ שלה בתוספת עוד כמה תת ז'אנרים שתוכלו להוסיף כאן, הוא חדש, מסקרן ובעיקר שונה מרוב הדברים שקורים פה.
גם ממנה ביקשנו לכתוב על אלבום האי הבודד שלה ולשמחתנו היא באמת כתבה…

פרנק אושן

עדי:

אחת הבחירות הקשות ביותר היא להחליט איזה אלבום הייתי לוקחת לאי בודד. לא פעם יצא לי לחשוב על זה ובגלל שהטעם שלי במוזיקה יחסית מגוון זה הופך את ההחלטה הזאת לכמעט בלתי אפשרית!
אפשר דיסק אוסף? סתם.
במשך שנים הייתי עונה על השאלה הזאת, שהאלבום שהייתי לוקחת איתי הוא אלבום ההופעה בקלן של הפסנתרן האגדי קית' ג'ארט. אין ספק שזה אחד האלבומים הכי מרגשים ששמעתי בחיי.

אבל לאחרונה גיליתי אמן שגרם לי לגלות בעצמי דברים חדשים וזה משנה קצת את התשובה –
האלבום שהייתי לוקחת איתי לאי בודד הוא ללא ספק Frank Ocean – Channel Orange.
דרך האלבום הזה גיליתי כלכך הרבה עומקים מצד אחד ופשטות מנגד, הפקה מיוחדת אבל מאד לא מתיימרת, זמר שהקול והטקסטים שלו נוגעים במקומות כלכך חזקים ועם זאת כלכך יומיומיים.
פראנק אושן לימד אותי בתור מוזיקאית לגעת במקומות אמיתיים מבלי לפחד מצ'יזיות.
לשיר מלודיות מרגשות שביחד עם הפקה חכמה לוקחות את המאזין למקום כלכך מיוחד ולא נדוש.

פראנק הוא חלק מקולקטיב האמנים שנקרא OFWGTKA שאני מאד מאד אוהבת (Tyler the creator, Earl Sweatshirt ועוד). רובם ראפרים סופר מגניבים עם טקסטים מדהימים והפקות מעניינות. הם הראפרים החדשים, אלה שמביאים את הבשורה של ההיפ הופ של העתיד. פראנק הוא על תקן הבחור הרגיש בחבורה, שיצא לפני כמה שנים מהארון וגרם לכולם רק להעריך אותו יותר על האומץ והדוגמא שהוא נותן בכך שהוא לא מסתיר את מי ומה שהוא על אף הקושי לעשות צעד כזה, בייחוד בקרב ראפרים קשוחים.
אין ספק שזה אחד האלבומים שישארו איתי לנצח ואני ממליצה לכולכם בחום להקשיב לו מהתחלה עד הסוף ולהתאהב.

http://www.youtube.com/watch?v=JSMWyJVqorM

הסינגל החדש של עדי:

http://www.youtube.com/watch?v=va1sJ2yI6n4

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0