Homeשבוע מוזיקאים על אי בודד

יוחאי וולף סוגר עוד יום של אי בודד

יוחאי וולף, אשר מעבר להיותו כותב מוכשר ובעל הבלוג המרתק japan in dishpan , הינו חצי מההרכב "חונקי הכמרים", צמד חריף ושנון שמבצע מוסיקה מקורית סביב טקסטים שחלקם פרי עיטם וחלקם מעולם הפוליטיקה והתקשורת, מנסים להציג באור חריף וציני את העולם האבסורדי וה"משעשע" בו אנחנו חיים. בנוסף, יוחאי כותב ומופיע גם לבדו עם חומרים מקוריים שלו. חמוש בגיטרה, סקסופון ושלל אפקטים הוא יוצא להרפתקאות ניסיוניות לא תמיד בעקבות יעד ברור אך תמיד עם המון אומץ לנסות את הלא מובן מאליו.

עכשיו הוא יוצא להרפתקה לבקשתנו בחיפוש אחר אלבום לאי בודד…

יוחאי:

יש אלבומים לאי בודד. ויש אלבומים שהם עצמם אי בודד. וזה האלבום שאני רוצה לקחת איתי, In Camera  של היוצר הבריטי האגדי פיטר האמיל. האמיל ועשרות אלבומיו מלווים אותי עוד מגיל ההתבגרות ו-In Camera במיוחד. עוד לא החלטתי אם האלבום הזה הוא אי בודד שהוא חלק, או יותר נכון שאינו חלק, מהעולם שלנו, או יקום שלם משל עצמו, שאולי אף מכיל את העולם שלנו ואנו עוד לא יודעים זאת. אין אף אלבום בעולם שנשמע ככה; בלעז יש מילה מיוחדת לדבר כזה- אידיוסינקרטי. משמעות שמו בלטינית הוא "בתוך חדר". האמיל הקליט את רובו לבד, בתוך חדר- בבית שלו, אבל הוא כולו מתקיים למעשה בתוך עולם פנימי או בתוך מוח, או נפש, של אדם אחד שאין כמוהו, פיטר האמיל.

הראש של האמיל הוא מקום שמצד אחד הוא כל כך בודד ומבודד, ומצד שני כל כך עשיר ומלא. יש בו פנטזיות ילדות ואכזבות בגרות ויחסי זמן ומרחב ותהיות קיומיות ומיתולוגיה אפלה ועוד מיליארד דברים אחרים. כמה רגש יש לאיש הזה, כמה שכל יש לאיש הזה. האמיל הוא מורה רוחני בשבילי, שלימד אותי הרבה ממה שצריך לדעת על מוזיקה, החיים, היקום וכל השאר. אם הייתי צריך ללכת לאי בודד, הייתי רוצה ליצור בו משהו כמו In Camera של האמיל, משהו מבודד ומנותק ועשיר ומלא, משהו שלא צריך אינפוט מהעולם החיצוני, כי לא יהיה כזה יותר, משהו שמלא בכל כל הרבה אינפוט פנימי ומחשבה ורגש ויופי ופחד ואור ואפלה והכל גם יחד.

חונקי הכמרים:

הבנדקמפ שלהם:

http://priest-stranglers.bandcamp.com/

יוחאי סולו:

הבנדקמפ שלו:

http://yochaiwolf.bandcamp.com/

הבלוג הנהדר של יוחאי:

http://japaninadishpan.blogspot.co.il/

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0