Homeשבוע קאברים בקולומבוס

שבוע 21- שבוע קאברים בקולומבוס

עוזי סוגר לנו טוב את "שבוע קאברים"…
עוזי: אני מניח שאני לא מחדש פה לאף אחד, הרבה שירים של לאונרד כהן הופיעו כאן בשבוע קאברים, וכמה ביצועים של אנתוני (עם ובלי הג'ונסונס) לשירים של אחרים ובכל זאת הייתי רוצה להקדיש כמה מילים לפסקול הסרט I AM YOUR MAN שיצא בשנת 2006 דווקא כדי לנסות להבין למה אנשים כל כך נמשכים לבצע שירים של לאונרד כהן.
לאונרד כהן בעיני רבים הוא אחד מאשפי השפה האנגלית ואחד מהמשוררים החשובים ביותר במאה ה20 (לצד אחד בוב דילן למשל) הוא יודע לכתוב שירה קולחת, משעשעת, מרגשת, אנושית ומשתמש במילים עצמן כדי ליצור לשיריו מצלול שמובנה בהם גם ללא לחן. וככה הוא גם שרמדקלם אותם. אמנם יש לו קול עוצמתי (BORN WITH THE GIFT OF A GOLDEN VOICE – כפי שהוא מעיד על עצמו בשיר TOWER OF SONG) אבל הוא לא ניחן ביכולות ביצוע ווקאליות מהגדולות שנראו ולכן אמנים(במיוחד ווקאליסטים גדולים) מתפתים לעשות קאברים לשיריו ואינם מתקבלים בבוז אפילו על ידי מעריציו של לאונרד כהן (נסו להשמיע לתומר {וגם לי} קאברים לביטלס).
לצד הפסקול הזה ניתן למצוא אלבום מחווה שנקרא I AM YOUR FAN (תוכלו למצוא שם בין השאר פיקסיז , אר אי אמ , ג'ון קייל) או את האלבום FAMOUS BLUE RAINCOAT של ג'ניפר וורנס, את הגירסה המפורסמת מאד של ג'ף באקלי להללוליה ואפילו מספר תרגומים וביצועים של שיריו לעברית, ביניהם זכור לאחרונה ולטובה שלומי שבן עם מגדל הפזמון.
אני מצרף להנאתכם(מקווה) שני שירים מתוך הפסקול – אחד של אנתוני כמובטח והשני של של ניק קייב…

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=1MDlMdu2gjw&w=448&h=252&hd=1]

 

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=_2jyw2m9zfA&w=448&h=252&hd=1]

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0