Homeאורחים כותביםשבוע מתים בטרם עת בקולומבוס

שבוע 20- שבוע מתים בטרם עת בקולומבוס

שי חוזר להתארח, עם עוד ממתק שאתם תשמחו להכיר… שי: לאווה קאסידי הגעתי לגמרי במקרה, רק בגלל שהשם שלה צלצל לי כמו שם של זמרת מוצלחת. להיוולד עם שם כמו אווה קאסידי ולא להיות זמרת ג'זבלוז זה כמו להיוולד עם שם כמו פאולו מאלדיני ולא להיות כדורגלן. הגעתי אליה לגמרי במקרה, והתאהבתי. כל שיר שלה ריגש אותי ודיבר אלי ישר לבטן, וזה עוד לפני ששמעתי את סיפור חייה.
בנובמבר 1996 נפטרה אווה קאסידי בגיל 33 ממחלת הסרטן. במותה היתה זמרת לא ידועה, שהוציאה אלבום אחד בלבד בהוצאה עצמית. לאחר מותה, אותו אלבום – Live at the blues alley – הופץ באופן מסחרי, ושנה לאחר מכן אוסף שהמשפחה שלה הוציאה הפך להיות להיט בבריטניה, שאותה כבש גם שנתיים מאוחר יותר ביצוע שלה לsomewhere over the rainbow. מאז מדי שנה-שנתיים מגרדים עוד הקלטות שלה ומוציאים עוד אלבומים.
במהלך חייה הקצרים הספיקה לעסוק לא מעט במוסיקה, בעיקר כזמרת ליווי. ההתעניינות של האולפנים הגדולים בקאסידי הצטננה בגלל הרפטואר האקלקטי שלה וחוסר הרצון שלה להגביל את עצמה לסגנון אחד. היא היתה בחורה ביישנית, שהסכימה להופיע רק לאחר הפצרות חוזרות ונשנות.
רוב השירים שהקליטה במהלך חייה הם סטנדרטים וקאברים לשירי פופ ושירי עם ידועים. אך למרות שלא היו לה שירים משלה, היא ידעה להפוך כל שיר לשלה, באמצעות סגנון שירה יחיד במינו.
שירה פשוטה ולרוב גם חסרת מניירות, בשילוב יכולת ווקאלית בלתי רגילה. קול חזק שמשדר באותו זמן גם חולשה, עצב שבא לידי ביטוי גם בשירים היותר קצביים ושמחים שהיא שרה (והם אינם רבים), כנות ורגישות. כל אלה הופכים את אווה קאסידי לזמרת ששוה להכיר. השיר הבא "Autumn leaves", בוודאי מוכר לכם. זה שיר שיש לו עשרות ביצועים מעולים, והביצוע שלפנינו הוא וודאי מהטובים שבהם…

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=XSXYu-3r1S8&w=448&h=252&hd=1]

 

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=5G860hkE0Tc&w=448&h=252&hd=1]

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0