Homeאורחים כותביםשבוע אלבומי בכורה

שבוע 14- שבוע אלבומי בכורה

אז קודם כל, זוהי נקודת ציון חשובה בחייו הקצרים של קולומבוס, הגענו ל-300!!! חברים. תודה לכל מי ששיתףהגיב והמליץ לחברים. ועכשיו, אדר היקרה, כותבת לנו על אחד מאלבומי הבכורה האהובים עליה (וגם על קולומבוס)… אדר: עברו 8 שנים מאז אלבום הבכורה של ארקייד פייר והוא עדיין מצליח להפתיע ולסחוף עם הסאונד המקורי והאווירה המיוחדת שלו. אין זה פלא שהאלבום נכנס לרשימות רבות של האלבומים הטובים אי פעם ולמקום השני (אחרי Kid A של רדיוהד) ברשימת האלבומים הטובים של שנות ה-2000.
שם האלבום Funeral (לוויה) ניתן לאחר שבזמן הקלטת האלבום נפטרו קרובי משפחה של שלושה מחברי הלהקה. באלבום אפשר למצוא מעט פולק, מעט רוק גיטרות קלאסי, אפילו מעט פאנק, ועדיין, לא ניתן להצמיד לו תווית ברורה שתצליח להגדיר אותו בצורה ראויה. אחד המבקרים מהמגזין "Tiny Mix Tapes" מנסה לסכם בצורה הקולעת ביותר ואומר: "It is like nothing you've heard before, and altogether familiar"
הגדולה של האלבום מגיעה מהניגוד או השילוב שהוא מציג בין שמחת החיים שחברי הלהקה מביעים בשירה ובנגינה, לבין השם ונושא האלבום, הקשורים בין השאר למוות ולרגעי עצב במהלך החיים.
האיש שעזר ללהקה לפרוץ ולהתקדם בכל הזדמנות אפשרית הוא כמובן דיוויד בואי שעלה לשיר איתם את "Wake Up" ב-2005, בשיתוף פעולה מצמרר שהפך להיסטורי. הרצינות שבה הלהקה עומדת ומנגנת ליד בואי ומול קהל של אלפים, בולטת מול העובדה שהם למעשה חבורה של ילדים מקנדה, שהבגרות, הכישרון ובעיקר התעוזה שלהם הפכה אותם ללהקה החשובה של שנות האלפיים.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=1-wEBmLht5g&w=448&h=252&hd=1]
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=MQvZ4N1RfS8&w=448&h=252&hd=1]

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0