Homeאורחים כותביםקולומבוס מגלה את מנצ'סטר

שבוע 11- קולומבוס מגלה את מנצ’סטר

פינוק ללילה לכל מי ששט קולומבוס, פוסט אורח מיוחד של אדר: אלבו, להקה עם וותק של 22 שנה, הקליטו את האלבום הרביעי שלהם, זוכה פרס המרקורי " The Seldom Seen Kid" בשנת 2008. הפתיח לאלבום: "Starling" , מרגיש כאילו משקף את אווירת האלבום כולו: לעתים תשמע תרכובת של תווים נקיים ורגועים, אך בלי לשים לב נשיפת חצוצרות בועטת תעיר אותך לתוך מציאות של מלודיות מורכבות ומרתקות. ברגע שמפנימים איך האלבום כולו מהווה יצירה אחת שלמה ומושלמת, ניתן לומר שהוא מצליח להכניס את עצמו לפנתאון האלבומים הטובים ביותר של הרוק האנגלי לדורותיו. ברגע שמגיעים ל-"Weather to fly", נדמה כאילו פיטר גבריאל בא לתת יד לקול של גאי גארווי, ויחד הם עפים היישר לתוך השיר שמצליח לרגש בכל פעם מחדש: "Loneliness Of A Tower Crane Driver".
כאשר השיר מגיע לקליימקס, אין אדם בעולם שלא יצטמרר ממנו שוב ושוב. בקיץ 2009 לאחר שגיליתי את אלבו, החלטתי שאני קונה כרטיס לי ולאחותי הקטנה להופעה הסוגרת את הטור של אלבום זה, במנצ'סטר. בזכות האנשים המנומסים של אנגליה, הצלחנו אני ואחותי להשתחל לשורה השנייה מול הבמה. כל שיר ריגש ונגע בקהל כולו, אך ברגע שהתופים בתחילתו של "Loneliness Of A Tower Crane Driver" החלו להישמע, היתה דממה מוחלטת באצטדיון. בסוף השיר הסתכלתי לפתע סביב, עם דמעות בעיניים והרגשתי איך האנשים הזרים סביבי, מתרגשים בדיוק כמוני. השיר שבו בחרו אלבו לסיים את האלבום נקרא "Friend of Ours". השיר נכתב לזכרו של בריאן גלאנסי, חבר של הלהקה. אבא של גאי גארווי נתן לבריאן את הכינוי: "The Seldom Seen Kid".
מתוך העיר שהצמיחה להקות היסטוריות משובחות עם אגו ואטיטוד מוחצן, דווקא הצניעות של אלבו וחוסר הכריזמה של חבריה הופך אותם ללהקה הכריזמטית ביותר במנצ'סטר.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=fX0B9ZpdZEA&w=448&h=252&hd=1]
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=_smRhuJSQpg&w=448&h=252&hd=1]

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0