Homeקולומבוסספיישלים

בנות בשדה תעופה /// המוזיקאי אלעד גלרט ממליץ על אלבום לימי בידוד

שלום קוראי קולומבוס! אני שמח לקחת חלק בפרויקט המבורך הזה. יש לי אלבום שאני מאוד רוצה להמליץ לכם לשמוע בתקופה המוזרה הזאת: "Kaikoura" של להקה דנית בשם Girls In Airports. "זה שם לא שגרתי להרכב, אני חייב לבדוק את המוזיקה שלהם", זה מה שאמרתי לעצמי ב-2014 כשנסעתי לאירוע החשיפה הבינלאומי 'Jazz Ahead'. מאז, הם הפכו להיות לחלק משמעותי מפסקול החיים שלי.

לפי מרטין סטנדר, הסקסופוניסט שלהם (אותו ראיינתי כדי לפני כמה שנים כדי לכתוב עליהם עבודה לתואר השני שלי במוזיקה), פירוש שם האלבום Kaikora הוא עיר בדרום ניו זילנד, ושם הלהקה נובע מחוויית שדה תעופה המשותפת לכולנו: הזמן בו אנו ממתינים לטיסה מאפשר לנו להיות שקועים במחשבות, להסתכל על אנשים שעוברים לידנו ומדי פעם לראות מישהו או מישהי שנדלקים עליהם רגעית, וכל זאת בידיעה שלעולם לא נפגוש אותם עוד. החוויה הרגשית הזאת, מתוקה אך מהולה בקצת עצב, מכניסה שאלה פילוסופית למוזיקה שלהם. שאלה על בחירות ופנטזיות שבני אדם בוחרים בחייהם, ועל תחושת הפספוס שאנו חווים כאשר הפנטזיות מתמוגגות.

הלהקה מגדירה את עצמה כמושפעת מהסגנונות הבאים: ג׳אז, פולק אורבני, גרובים אפריקאים ומנגינות מודליות. לדעתי, היא גם מושפעת מאוד מסגנון הצ׳יל אאוט ומבריטרוק, והסקסופוניסטים בפרט מושפעים מאוד מרון מרש, סטן גטס, ואלברט איילר. לאחר הראיון עם מרטין הסקסופוניסט, הוא הזכיר להקות עם סאונד בריטרוק מהן הושפעו, כמו Joy Division ו-Tame Impala.

במוזיקה שלהם אפשר לזהות מלודיות סקסופון ליריות עדינות, עטופות בגרוב עדין עם צליל חשמלי של קלידי Wurltzer and juno 06 ואפקטים אלקטרוניים פסיכדליים. כמו כן, לפרקשניסט ויקטור דיברו יש תפקיד מאוד חשוב, והוא להוסיף גרוב עם קונגס ולעטוף את המוזיקה בצלילי רקע, עם פעמוני גמילון וקסטנייטות מתכת שאסף בטיולים בעולם.
אחד הדברים המעניינים ביותר שיש להרכב הזה להציע הוא השימוש הלא שגרתי שלהם בכלים ובצלילים מורחבים. בין שיר לשיר הנשפנים מחליפים בין סקסופונים בגדלים שונים לקלרינטים, ויוצרים טקסטורות מעניינות של מיזוג הצליל. המתופף מקיש על דפנות התופים ומשתמש במצילות על הסנר והפלור דראם וכך משנה את הצליל הסטנדרטי של התופים. האחידות שלהם נשמעת לפעמים כמו מוזיקה אלקטרונית ממוחשבת, עד ששומעים את האוויר בכלי הנשיפה והדינמיקה האנושית הנושמת שלהם. המוזיקה שלהם אמנם מורכבת מסגנונות רבים, אך הם מצליחים ליצור דרכם את הסגנון האישי שלהם. לדעתי, זו מוזיקה שיכולה להתאים לרוב המצבים בחיים כמו מסיבה, נהיגה, קריאה, מדיטציה, סקס או טיול בטבע, ולכל מצב שרוצים קצת לשקוע במחשבות עמוקות.

לסיכום, 'Girls In Airports', היא להקה מאוד ייחודית ואני בהחלט ממליץ בחום להקשיב להם לעומק וליהנות מהמוזיקה כאשר היא מתנגנת ברקע. אין ספק שהושקעה מחשבה רבה ביצירת הקו האישי הייחודי שלהם, ולכן אני מאוד מעריך אותם. אני מקווה שהפסקול שלהם יישאר אתכן שנים רבות, תיהנו!

אלעד גלרט. צילום: Gaya's Photos

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0