Homeאלבומים חדשים

מכתב פרידה יפהפה /// על "Circles", האלבום האחרון של מק מילר

מק מילר היה חלק מסצינת ההיפ הופ האמריקאית משנת 2007, כשהיה בסך הכל בן 15. אלבומו הראשון, שיצא בלייבל עצמאי, היה הראשון מאז שנת 95' להגיע לראש הבילבורד האמריקאי בלי גב של חברת תקליטים גדולה. מאז הוא הוציא עוד ארבעה אלבומים, כולם הצליחו מסחרית, אבל הסיפור הבאמת מעניין מאחוריהם הוא ההתפתחות העצומה שעשה מילר לעיני כל. מראפ המסיבות של הימים הראשונים ועד להיפ הופ בוגר, מלא בהשפעות ג'אז ופ'אנק ובשיתופי פעולה עם סצינת האלטרנטיב היפ הופ של לוס אנג'לס. מילר המולטיאינסטרומנטליסט הפך לנגד עינינו לגרסה טובה יותר של עצמו בזמן מאוד קצר, פותח את התיאבון שלו ושלנו למה שעתיד לבוא.

ואז, בשיא הקריירה שלו, כשהוא מייצר מוזיקה מהודקת יותר ויותר, לומד ומפיק לאחרים, כחודש אחרי צאת אלבומו "Swimming", הוא הלך לעולמו בטרם עת ממנת יתר בגיל 26. אפילו לא מספיק מבוגר כדי להכנס למועדון המפוקפק של ה-27.
לאלבומו האחרון מ-2018 תוכנן אלבום תאום, שאמור היה לצאת אחריו ולהשלים את השם "Swimming in Circles". הקונספט היה של שני אלבומים שמאזנים אחד את השני. האלבום כבר הוקלט ברובו לפני מותו של מילר, והושלם על ידי המפיק ג'ון בריון (שגם הפיק נתח גדול מהאלבום הקודם), בברכתה של משפחת מילר.

את "Circles" קיבלנו השבוע, ומי שציפה לאלבום מורבידי ומדכא, כמו כמה אלבומי פוסט-מוות מהעת האחרונה, צפוי לקבל הפתעה נעימה. כן, מילר של האלבום הזה הוא אמן מהורהר, שכל הזמן מתעסק בקיום שלו ובאיזון נפשי, אבל אפשר לטעון שהוא תמיד היה כזה. למרות כמה רגעים קודרים, קרני אור חודרות פה מכל הכיוונים ויש המון אופטימיות בטקסטים, בהגשה וגם מבחינה מוזיקלית. קשה בכלל לקרוא לאלבום הזה אלבום היפ הופ. הוא נשען הרבה יותר על תזמורים חיים מאשר על ביטים וסמפלים, הוא מאוד לואו פיי, שלא כדרכם של כוכבי היפ הופ, הוא לא מתהדר ברשימת אורחים כמתבקש בתחום, ומילר עושה ראפ ממש רק בשני שירים. מרגיש יותר כמו אלבום סינגר סונגרייטר של אמן בוגר, שצריך לסדר לעצמו את המחשבות.

כנראה שמילר לא ידע שזה יהיה אלבומו האחרון, ויכול להיות שהאלבום הזה היה אמור להיות רק עוד אבן דרך בהתפתחות המואצת של הראפר המוכשר מפיטסבורג. אבל ביודעין או לא, הוא יצר פה יחד עם בריון מכתב פרידה יפהפה שרק מעצים את גודל הפספוס.
וכמו בהרבה מקרים באלבום, בהם מורגש כאילו מילר זורק לנו משפטים בחצי-חיוך מהעולם הבא, ב"Complicated" הוא שר בפזמון:
"Well, I'm way too young to be gettin' old"…

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0