Homeבכורה בקולומבוס

בכורה בקולומבוס /// אקוט – "חוץ ממני" (סינגל)

ההרכב "אקוט" בסנונית ראשונה ומשמחת מתוך אלבום הילדים המתקרב. האזנת בכורה

אנחנו עוקבים אחרי ההרכב הירושלמי "אקוט" עוד אי שם משנת 2015. היינו איתם בהופעות, היינו איתם כשהוציאו שני אי.פיז שאפתניים, היינו איתם בהדסטארט, והיום אנחנו שמחים להביא לכם בבכורה את "חוץ ממני" הסינגל הראשון מתוך הפרויקט החדש שלהם – אלבום שירי הילדים המזרחי הראשון בישראל.

"חוץ ממני" מייצג היטב את המהלך שאקוט שואפים לו באלבום הזה: שירי ילדים מקוריים שמולחנים, מעובדים ומבוצעים על פי מסורות של מוזיקה מן המזרח. על רגל אחת, המשמעות היא שהשירים יותר מבוססים על קצב ומלודיה, ושכלי הנגינה, המקצבים והסולמות הם בבסיסם מזרחיים. עוד על תהליך העבודה המעניין הזה תוכלו לקרוא פה, בריאיון שערכנו עם ענבל ג'משיד וגלעד ואקנין, מייסדי ההרכב, לפני כמה חודשים. אבל שכל המילים הגדולות האלה לא יגרמו לכם להתבלבל. בראש ובראשונה, "חוץ ממני" הוא שיר ילדים כיפי, שלגמרי נתקע בראש אחרי האזנה-שתיים ובעל פוטנציאל להיחפר לכם בלופ במהרה על ידי הזאטוטים בבית.

יש כמה אלבומי ילדים מהשנים האחרונות שהוציאו מוזיקאים שאנחנו אוהבים גם מ"עולם המבוגרים", למשל מארש דונדורמה או עלמה זהר. אבל השירים של אקוט באמת לא נשמעים כמו שום דבר שמסתובב כיום בשוק המוזיקה לילדים, ורק על הגיוון הזה לפסקולים המשפחתיים מגיעה להם הערכה גדולה.

ביקשנו מענבל וגלעד שיפרטו עוד קצת על המקורות המוזיקליים של השיר:
"ב'חוץ ממני' אפשר למצוא בקלות השפעות ורעיונות שמאפיינים במידה רבה את אלבום הילדים שלנו כולו. לחן עכשווי שבנוי על לופים שעליהם העלינו כלי הקשה חיים, מילים בעברית פשוטה שכולם יכולים להבין, וקלילות ביחס למסורת שאנחנו מאפשרים לעצמנו ביצירה החדשה. יש בכל זאת גם נגינה 'מסורתית' של תזמורת מזרחית, במקאם כורד או סיכא הצפון אפריקאי. במחלקת הקצב יש דרבוקה וריק (תוף מרים), וברקע מונדול (כלי מיתר אלג'יראי) שמלווה את השירה בצורה של חיקוי. ענבל עוצרת את השיר פעמיים לטובת סוג של מאווהל קצר וחופשי, כמו קולו של הדמיון שבוקע לרגע. בעוד שרוב האלבום מושפע ממקצבים ומוזיקה צפון אפריקאית, פה דווקא יש אווירת מזרח תיכון קרוב".

האלבום כולו צפוי לצאת בחודשים הקרובים, Stay Tuned.

אקוט. צילום: שניר קציר

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0