Homeבכורה בקולומבוס

בכורה בקולומבוס /// הזאבות – "שיר הכסף" (סינגל)

Photo: Eitan Ben Noun

הזאבות הן הרכב מהסוג שכיף להגיד עליו "אני עוד ראיתי אותן כשהן היו קטנות". במקרה שלי, במקום קטן במרכז העיר בירושלים שנקרא פנקס הקטן. הרביעייה הנשית הרשימה עם נוכחות כריזמטית ומפוצצת באנרגיית נעורים שהופכת כל הופעת רוק לכיפית. עכשיו לכבוד ההדסטארט של אלבומן הראשון, שמגיע אחרי שני אי.פי'ז שיצאו ב-2012 ו-2015, הן מוציאות שיר שמצליח להיות בול השיר הנכון לכאן ועכשיו בישראל, ולנו יש את העונג להביא לכן אותו בבכורה בקולומבוס.

קצת רקע על הזאבות: ההרכב הנוכחי שלהן מורכב מיפעת בלסיאנו (שירה וגיטרה), מורן סרנגה (גיטרות) טליה ישי (בס) ורוני שפר (תופים). כבר יצא להן לעבוד עם מוזיקאים נוספים, יהוא ירון למשל. הן מצטרפות לגל של יוצרות עכשוויות כמו הילה רוח, שני פלג או איה זהבי פייגלין, שמביאות אנרגיות נשיות נחוצות לעולם הרוק הגברי ברובו, ולי הן גם מזכירות את המכשפות, גם בוייב וגם בכך שרוב השירים שלהן בעברית.

לכתוב שיר במיוחד עבור קמפיין גיוס כספים יכול להישמע כמו משהו שמוביל ליצירת גימיק חד פעמי, ולא שיר שמחזיק מעמד בפני עצמו. אבל הזאבות מצליחות ליצור שיר שבטוח אזמזם גם אחרי שהקמפיין יסתיים. באמצעות קליפ הומוריסטי, שמראה אותן "שוחות בכסף" ברוח סרטי בלינג, ועם מילים שמתייחסות ליחס לכסף באופן כללי, השיר מצליח להיות רלוונטי מעבר למטרה המיידית שלו. לכתוב שיר על כסף זו לא משימה פשוטה: בתודעה הקולקטיבית יש כמה להיטים בשם "כסף" שממש חרוטים בזיכרון כמו אלה של פינק פלויד או אבבא. מה אפשר להגיד על כסף שלא יהיה בנאלי? להתייחס לבנאליות עצמה של היחס לכסף, למשל עם אמרות שפר כמו "אין עשיר כמו בעל ניסיון", ולצרף להן מנגינה סוחפת של גיטרות שמזכירה את הרגעים היותר מוצלחים של מוזיקת גיטרות בנייטיז. כסף אולי בא והולך, אבל מוזיקה טובה לעולם נשארת.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0