Homeבכורה בקולומבוס

בכורה בקולומבוס /// "Age is a Box (Noam Helfer) – "Rush

צילום: מוריה נווה

יצא לי לראות את נעם הלפר מופיע פעמיים בירושלים, ובמקרה זה קרה כמעט באותו מקום – באזור התעשייה בתלפיות, בבניינים מסחריים שהעירייה החליטה להפוך למתחמי תרבות פופ-אפ ללילה אחד. ההבדל בין ההופעה הראשונה ב-2013 להופעה בחורף האחרון, ממחישה בעיני את הצמיחה האמנותית המרשימה שלו. בעוד לפני חמש שנים הוא הופיע תחת השם Helfer בהופעת סולו עם לופר וסינתיסייזרים, הפעם הוא הופיע תחת השם Age is a Box, כשלצדו הסקסופוניסט אילון טושינר והבסיסט ניר לייסט. יצאתי מההופעה בתחושה שהגלגול החדש הוא בעל פוטנציאל לפרוץ החוצה ולהפוך את הלפר מיוצר שרק חובבי אינדי מכירים, לשם בינלאומי. הפרוייקט הנוכחי של הלפר מציג שילוב טוב של יכולותיו כסינגר-סונגרייטר עם אלקטרוניקה, ומזקק את פעילותו האמנותית מהעשור האחרון.

ציפיתי שהשיר שעולה אצלנו בבכורה היום, Rush, יהיה מהיר כמו ששמו רומז, אבל הוא מתחיל דווקא באיטיות וצובר תאוצה רק לקראת הפזמון. ההפקה של רועי אביטל (גארדן סיטי מובמנט) מבטיחה שהשיר יהיה רקיד וקצבי. הקצב גם משקף יפה את מילות השיר, העוסק במערכת יחסים שרצה מהר מדי עבור הגבר, דבר שבסופו של דבר מביא לסיומה.

הלפר התחיל את דרכו בהרכבים קצרי מועד אך משפיעים, שפעלו בירושלים לפני כעשור. ההרכב הראשון שלו, קיצו, הוציא אלבום בשנת 2009. בשלב הבא הוא ניגן גיטרה בלהקת Folo בהובלת אורי אלבוחר. גם הם הוציאו אלבום אחד – "The Secret Message", בשנת 2012. אחרי שאלבוחר נסע לנסות את מזלו בברלין, הלפר עבר לנגן סולו והקים את ההרכב הנוכחי. הנה שני שירים נוספים שיצאו בעבר ואני ממליצה להטות להם אוזן:
זמן קצר אחרי שראיתי אותם בלייב, יצא הקליפ הזה של Age is a Box, שהוא לדעתי בין היפים שצולמו עבור יוצר ישראלי, עם אסתטיקה מוקפדת ושימוש נהדר בריקוד.

בסוף 2017 יצא השיר הבא של ההרכב, שהוכיח שהוא מכוון גבוה. זהו שיר אינדיטרוניקה קליט מאוד, שווקאלז נשיים מוסיפים לו הרבה.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0