Homeספיישלים

מוקדש באהבה /// יותם זיו בוחר קטעים שמוזיקאי ג'אז הקדישו ליקיריהם

מוזיקאי ג'ז רבים הקדישו את מיטב יצירותיהם ליקיריהם. חלקן אפילו שולבו באלבומים אישיים ומיוחדים. הנה כמה אהובות עלי במיוחד

לנשים ///

ג'ון קולטריין – נעימה
נעימה הייתה אשתו (הראשונה) של הסקסופוניסט והמלחין ג'ון קולטריין. הקטע שולב באלבום הראשון שלו כמלחין Giant Steps. האלבום ראה אור ב-1960, חמש שנים אחרי שנישא לנעימה ושנתיים לפני שהשניים נפרדו וקולטריין נישא בשנית לפסנתרנית אליס מקלאוד.

http://www.youtube.com/watch?v=QTMqes6HDqU

צ'ארלי היידן – וואלס לרות
בשנת 1996 הוציאו צ'ארלי היידן (בס) ופאט מאתיני (גיטרה) את אלבום הדואט המקסים שלהם (Beyond the Missouri Sky (Short Stories. וואלס לרות הולחן במיוחד עבור האלבום על-ידי היידן והוקדש לאשתו רות.

לילדים ///

גונזאלו רובלקבה – יולנדה אן
יולנדה היא בתו הצעירה של הפסנתרן הקובני (חי בארה"ב כיום) גונזאלו רובלקבה. במקור, מספר רובלקבה, הקטע נכתב כשיר ערש אך הוא גם מבטא לדבריו את אישיותה המורכבת. "יולנדה אן" הוא הקטע הראשון מתוך אלבומו Inner Voyage שיצא ב-1999. רובלקבה לא הפלה את שני ילדיו הנוספים והקדיש גם להם קטעים באלבום.

ביל אוונס – וואלס לדבי
דבי אוונס היא בתו הבכורה של אחיו הגדול של ביל אוונס (הארי). היצירה והאלבום שהוקדשו לה נקראים Waltz For Debby. האלבום יצא ב-1962 כאשר דבי הייתה בת 4, וזכתה להרבה זמן איכות עם הדוד ביל.

להורים ///

עומר אביטל (ואבי אביטל) – הבלדה לאלי
הבסיסט עומר אביטל (מתגורר בארה"ב) ונגן המנדולינה אבי אביטל (מתגורר בגרמניה), נפגשו בשנה שעברה ופצחו בסבב הופעות משותף בישראל וברחבי העולם שהוקלט והפך לאלבום מרתק ורב סגנונות: "אביטל פוגש את אביטל". את הבלדה לאלי הקדיש עומר אביטל לאביו שהלך לעולמו.

אבישי כהן (חצוצרה) – לתוך השקט
האלבום Into The Silence של נגן החצוצרה אבישי כהן יצא ב-2017 (וזכה בתואר אלבום הג'ז של השנה בצרפת) והוקדש כולו לאביו שהלך לעולמו באותה השנה. כל קטעי האלבום מוקדשים לאביו של כהן שנפטר. כהן מספר שזו הייתה דרכו להתמודד עם המוות.

לחברים ///

בני גולסון – אני זוכר את קליפורד
נגן החצוצרה קליפורד בראון נהרג בתאונת דרכים כאשר הוא בן 26 בלבד בשנת 1956. הסקסופוניסט והמלחין בני גולסון שניגן ביחד עם בראון לפני מותו, הקדיש את היצירה שיצאה ב-1957 לזכרו. גולסון כתב על היצירה כי היא לקחה לו זמן רב, אך מעולם לא כתב מוזיקה כזו.

פיל וודס – שלום מר אוונס
פיל וודס נגן הסקסופון והקלרינט הקדיש את היצירה הזו לפסנתרן ביל אוונס שנפטר ב-1980. וודס חיבר אותה שנה אחרי מותו, והיא שולבה באלבום Birds Of a Feather שיצא ב-1981. בדומה לבני גולסון, גם וודס העיד כי לפחות מבחינתו "זו היצירה הכי מוצלחת שלי".

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0