Homeספיישלים

דואט /// יותם זיו על חמישה אלבומים של שיתופי פעולה אהובים עליו במיוחד

התכונה הבסיסית הכי חשובה למוזיקאי ג'אז היא היכולת להקשיב. משימה קשה בהרכב של כמה נגנים, אבל בזוג (דואט) הנגינה וההקשבה מקבלות משמעות אחרת. דואט מוצלח נוצר כאשר הנגנים משלימים אחד את השני ויוצרים רצף מוזיקלי אחיד. הנה כמה דואטים נהדרים ואהובים עלי במיוחד:

פסנתר וגיטרה – ביל אוונס (פסנתר) ג'ים הול (גיטרה) – Undercurrent" – 1962"

שיתוף הפעולה הראשון של הענקים הללו, נחשב בצדק, עד היום, לאחד הדואטים הגדולים בהיסטוריה, בעיקר בגלל ההקשבה והתיאום המושלם. ניתן לעצום עיניים וכמעט להתבלבל לגבי מתי הפסנתר מנגן ומתי הגיטרה.

האלבום המלא להאזנה

פסנתר וסקסופון – קני בארון (פסנתר) סטן גטס (סקסופון) People Time" – 1992"

ככל הנראה המשפט המתאים ביותר לתיאור האלבום הזה הוא: "השלם גדול מסך כל חלקיו". אלבום נפלא שהפך לסיבוב הופעות של שני המוזיקאים המוכשרים הללו. באחת מהביקורת לאלבום נכתב: "אלבום חובה למי שמתחיל להרכיב לעצמו ספריית אלבומי ג'אז"

האלבום המלא להאזנה

גיטרה ובס – פט מת'יני (גיטרה) וצ'ארלי היידן (בס) – Beyond the Missouri Sky" 1996"

הלחנים של צ'ארלי היידן ושל פאט מת'יני, שחלקם נכתבו במיוחד לאלבום, נשמעים היטב בעשרה מיתרים (4 של הבס ו-6 גיטרה), וגם החלקים בהם מת'יני מנגן בגיטרה עם קצת יותר מיתרים התוצאה נהדרת. מוזיקה נעימה, רכה ומלטפת.

האלבום המלא להאזנה

בס ופסנתר – אבישי כהן (בס) וניתאי הרשקוביץ (פסנתר) – Duende" 2012"

"כששמעתי לראשונה את ניתאי הרשקוביץ מנגן בבית קפה קטן בתל אביב זיהיתי מיד את הדרך הקסומה בה הוא מנגן, את הניצוץ שיש רק למעט מוזיקאים שפגשתי בימי חיי", כתב אבישי כהן במארז של האלבום. "הנגינה עם ניתאי החזירה לי את התשוקה לנגן סטנדרטים", מוסיף כהן. האהבה וההערכה בין השניים בולטת ונעימה מאוד לאוזן.

האלבום המלא להאזנה

פסנתר ותופים – בראד מלדאו (פסנתר) מארק ג'וליאנה (תופים) – 2015 "Mehliana: Taming the Dragon"

בראד מלדאו ומארק ג'ולינה הם כוכבי על כל אחד בתחומו, כל אחד מהם ניגן עם שורה ארוכה של מוזיקאים והתנסה בסגנונות מגוונים. החיבור הייחודי בין השניים במסגרת דואט, פורץ גבולות. זה לא ממש ג'אז קלאסי, אבל זו מוזיקה נהדרת. הסולו של מלדאו באחד מקטעי האלבום (Sleeping Giant) גם זכה בגראמי ב-2015.

האלבום המלא להאזנה

COMMENTS

WORDPRESS: 1
DISQUS: 0