Homeקולומבוס

בכורה בקולומבוס /// Shahaf – Twilight (סינגל)

שחף בנטור בחרה לקרוא לסינגל החדש שלה "Twilight" – דמדומים. לא הייתי יכולה לחשוב על שם הולם יותר. דמדומים הם זמן שבין לבין. אור וחושך מתערבבים. רובנו עדיין לא ישנים אבל הקסם ששמור לשעות הלילה מתחיל להתעורר.
"Twilight" מכיל בתוכו את הקסם שנוצר מאותה ערבוביה של עולמות שונים. השיר מתחיל עם אינטרו קצר שמפנה מקום לתופי מים ולקול היפה של בנטור. הבס נשען על סגנון תיפוף בשם סאבר שמגיע מאזור סנגל. נדמה שהשיר הוא תוצר של מסע ארוך.
כשאני שואלת את שחף מהם ציוני הדרך שהולידו את הקטע הזה היא עונה לי בפשטות ״השיר פשוט היה שם, הוא התנגן לי בראש. כל המחוזות האלו שאת שומעת, כנראה שהם פשוט היו בתוכי״.
איך עובד תהליך היצירה של שיר כזה?
"אחרי שהייתה לי את המנגינה בראש, הכלי הראשון שהשתמשתי בו הוא הקלימבה. לאחר מכן התחלתי להוסיף לשיר שכבות נוספות. העבודה בסטודיו וההפקה היא חלק מאוד משמעותי בהתהוות של השיר".
והשיר הוא בעצם חלק מאלבום, חלק מקונספט מסוים?
"בסופו של דבר המטרה היא שהשיר יהיה חלק מאלבום. קונספט? רעיון מאגד? עוד מוקדם לומר".
דמדומים הוא יצירה של אישה אחת – שחף בנטור מנגנת לבדה על כל הכלים וגם מנצחת על ההפקה. היא הגיעה מעולמות הג׳אז והבלוז, רקדה מחול אפריקאי וחקרה את המוזיקה האפריקאית שנוכחת בשיר הזה בצורה משמעותית. אבל אי אפשר לסווג את דמדומים לז׳אנר מוזיקת העולם או המוזיקה השבטית. בפתיחה של השיר יש איכות אפלולית מועשנת, כמעט שוגייזית וכך גם לקראת הסוף. ערבוב הסגנונות הוא זה שהופך את הרצועה הזו למיוחדת ומכשפת.
אנחנו כבר מצפים לדברים הבאים שנשמע ממנה…

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0