HomeBalconyTV

בלקוני טיוי: סילבי ז'אן – לא נוכל לעמוד

להקת סילבי ז'אן הגיעה למרפסת

ציפי פישר: כבר הרבה זמן שאני שומעת על סילבי ז'אן כ"הלהקה הישראלית הכי טובה שאתם עוד לא מכירים". עוד באי.פי הבכורה שנקרא על שמם ב-2016 (והוסטרם אצלנו בקולומבוס) היה ניכר שמדובר בלהקה שבאה מכיוון מאוד מגובש ובוגר. השירים החדשים שסילבי ז'אן הוציאו עד כה מהאלבום השני, רק מאמתים שמדובר בלהקה שלאט ובטוח מפתחת את הסאונד שלה בלי להתחשב בטרנדים. בכך הם מזכירים לי להקות כמו "הנשיונל" – להקות שמאלבום לאלבום נשמעות יותר מחודדות ומפוקסות וזאת מבלי לחזור על עצמן ולהתקע בנוסחאות. המוזיקה של סילבי ז'אן מושפעת מלהקות גיטרות כמו הקיור או אקו והבאנימן, עם צליל מורכב ולעיתים קצת חולמני, ובמקביל אפשר לחוש בשורשים הישראליים שמגיעים מאמנים כמו אריק אינשטיין ושלום חנוך, שהביאו את הפירוש הייחודי שלהם למוזיקה ההיפית של הסקסטיז. השילוב של כל הדברים האלה יוצרים סאונד שמבחינתי אי אפשר שלא לאהוב אותו.

עוד עליהם: סילבי ז'אן הם בן אבגיא, דוד גורנשטיין, עדן אטד, אלי אוריאן ועמרי קרן – להקת גראז' פסיכדליה בשפה העברית. הלהקה עובדת על אלבומה השלישי, לאחר ששחררה את אלבומה השני בפברואר האחרון. סילבי ז'אן קיימים כמעט שנה ומתכננים להמשיך לעוד הרבה שנים של זוגיות לא זוגית.

BalconyTV הוא פרויקט מוזיקה בינלאומי שמצולם במעל 40 ערים ברחבי העולם (ברלין, לונדון, ברצלונה, פריז ועוד), כשבכל עיר צוות מקומי המצלם הופעות של מגוון אמנים מסצנת האינדי על גגות ומרפסות באזור. BalconyTV Tel Aviv הוא הערוץ הישראלי של הפרויקט, הקיים מזה 5 שנים והפיק למעלה מ-120 תוכניות עם אמני אינדי ישראלים ממגוון סגנונות מוזיקליים. הקלטת התוכניות מופקת על ידי הסטודנטים והבוגרים של רימון, בית ספר למוזיקה שבוגריו הם ממובילי תעשיית המוזיקה בישראל.

קרדיטים בלקוני:
צילום ובימוי – אופיר בן שמעון
מנחה : גיא גפן
הפקה: רתם בריקס שרעבי, מיכאל גינדין, אופיר בן שמעון
סאונד הקלטה – נדב ירקוני ואייר דלבה – בית הספר למוזיקה רימון
מיקס: בן אבגיא
צילום סטילס – אופיר בן שמעון

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0