Homeהולכים להופעה

הרעב מבית: ציפי פישר על יאפים עם ג'יפים לקראת הופעתו של דניאל קיצ'לס בימקא ירושלים

לראות את דניאל קיצ'לס, בכל מצב צבירה, זה דבר מומלץ בהחלט. לראות את דניאל קיצ'לס יחד עם נועם יעיש מבצעים שירים של "יאפים עם ג'יפים", זהו כבר אירוע שאסור להחמיץ בשום פנים ואופן, כיוון שהוא כמעט לא מופיע יותר עם החומרים האלה. אני תפסתי הופעה נדירה של ההרכב ב-2013 אבל נדמה לי שמאז לא היו עוד. לא רק זאת, אלא שההופעה באה לציין 15 שנה לצאת אלבום הבכורה של היאפים "בשנת החרב בחוץ ורעב מבית", שיצא בנובמבר 2002. מבט על הקרדיטים של האלבום מראה שאז זה היה פרויקט בעיקר של דניאל קיצ'לס ויעיש, עם שחקני חיזוק כמו ישי, אחיו של דניאל, אביטל יעיש, אורי קרנות ועוד מספר מוזיקאים. אני זוכרת שעוד לפני שהאלבום יצא התאהבתי בסינגלים מתוכו בשמיעה ראשונה.

כפי שכתבתי פה בבכורה שערכנו לשירו של קיצ'לס "כל העולם", אלבומם השני של היאפים, "נבל דוד אדום" מ-2009 הוא האהוב עלי ביותר. בשלב הזה שרי ויינשטיין (שגם ניגן בגלגול הקודם של ההרכב, הפוריטנים הצעירים) מצטרף כחבר להרכב והאלבום מאופיין בסאונד יותר עשיר, שמזכיר לי להקות כמו הבילויים או ביירות. באלבום הבא גם אלעד קינר בקונטרבס יצטרף כחבר ההרכב. יש לציין שלאורך פעילות ההרכב דניאל קיצ'לס ונועם יעיש הפגינו רבגוניות רבה בבחירת כלי הנגינה, ובנוסף לגיטרה והפסנתר הסטנדרטיים הם גם מנגנים באלבומים בצ'ראנגו (כלי דרום-אמריקאי שככל שידוע לי רק מוטי עמיר מנגן בו בקביעות), בנג'ו, כינור, קלימבה, אקורדיון ועוד, מה שהקנה להרכב את הצליל הייחודי שלו.

האלבום השלישי "קיץ של עור נמר" שיצא ב-2011 איכשהו לא הצליח להיות אלבום הפריצה שציפיתי שיהיה, אחרי הביקורות הממש חיוביות שקודמו קיבל. הוא ממשיך לשמור על הדימויים הסוריאלסטיים של קודמיו, לא מכירה יותר מדי שירי קאנטרי על שווארמה, אבל זאת הרי הגאונות של ההרכב הזה, של פלירטוט על גבול ההזוי והאבסורד, ועדיין לא לאבד את זה.

לאלבום הזה גם יצא אלבום רימקסים, שהיה למעשה הדבר האחרון שיצא ליאפים עם ג'יפים תחת השם הזה. קחו רימיקס שערכה רותם אור הנהדרת, בתור דוגמה.

אחרי הפסקה מסוימת דניאל קיצ'לס חזר לפעילות השנה, כמופע סולו. הפעם הסגנון יותר אקוסטי, אבל נשארו הסממנים שאהבתי ביצירתו גם מקודם, יכולת מאוד מדויקת לתאר מצבי רוח ומחשבות פילוסופיות, בצורה פיוטית אבל לא מתיימרת.

עוד תשבוחות על יצירתו של קיצ'לס אפשר למצוא באיוונט בפייסבוק, אם מה שרשמתי כאן לא הספיק לכם.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0