Homeספיישליםהולכים להופעה

פלייליסט מיוחד לקולומבוס בעריכת FÖLLAKZOID הצ'ילאנים לקראת הגעתם לארץ

הרכב הפסיכדליה הצ'ילאני FÖLLAKZOID מגיע בחודש הבא לישראל לשתי הופעות.
כמו הרבה הרכבים אלטרנטיבים מדרום אמריקה, פולקזויד משלבים בין המוזיקה הילידית של ארצם לבין השפעות מערביות לכדי תמהיל מאוד מעניין.
ההרכב חתום בלייבל המאוד מוערך Sacred Bones Records שחוגג בימים אלה עשור להיווסדו.
בנוסף, חברי הלהקה מנהלים בעיר הולדתם סנטיאגו את הלייבל העצמאי BYM Records.
אנחנו ביקשנו מהם לבחור קטעים מעניינים מהסצינה האלטרנטיבית בצ'ילה…

(NOVA MATERIA – ON/AV (BYM Records 2017

אחרי יותר מעשור של פעילות עם להקת הפוסט-פאנק הצ'יליאנית Pánico, הצמד קרוליין ואדוארדו הקימו פרוייקט אלקטרוני נסיוני. על הקו שבין סנטיאגו ופריז.
(האזנה מומלצת: Que Pasa Wey)

הקטע ON/AV הוא מתוך ה-EP השני שלהם, שיצא בתחילת השנה ב-BYM Records.

(Tsunamis – Estar y no Estar (BYM Records 2017

רוק אלטרנטיבי מצ'ילה. מאוד מושפעים מהרכבים פסיכדליים מדרום אמריקה כמו Aguaturbia (האזנה מומלצת: Heartbreaker) ו-Vox Dei (האזנה מומלצת: Genesis) – וגם מקלאסיקות כמו MC5, The Stooges ו-The Doors, מה שיוצר שילוב מאוד מעניין בין אווירה דרום אמריקאית לסאונד מערבי ברור.
זהו הסינגל הראשון שלהם מזה חמש שנים, בדרך לאלבום חדש שיצא ב-BYM Records (הלייבל גם הוציא מחדש את ה-EP הראשון של הלהקה מ-2003).

(Chicos de Nazca – Coming All The Time (BYM Records 2015

Chicos de Nazca (בני תרבות הנסקה), להקת נאו-פסיכדליה צ'יליאנית שמבוססת היום בברלין. פסיכדליה נעימה עם גיטרות טריפיות ונגיעות של בלוז.

(The Psychdedelic Schafferson Jetplane – Shark Surfin' (BYM Records 2015

פרוייקט סולו טריפי של Vicente Siechewitz (חבר La Hell Gang ו-Cindy Sisters. גם כן מתגורר בברלין כיום), בו הוא יוצר קטעי בלוז-רוק/סרף/פסיכדליה אקספרימנטליים באמצעות סמפלים, מכונות תופים והרבה גיטרות.

האזנה מומלצת: la hell gang Cindy sisters

The Ganjas – La Lluvia No Quiere Caer

אחת מהלהקות הוותיקות בסצינה (פעילים משנת 2000). במהלך הקריירה שלהם שילבו השפעות מדאב, דרך פסיכדליה ועד שוגייז. הרבה ג'אמים ארוכים וסמיכים. אחלה האזנה לאחר-צהריים מעורפלים.

(Nueva Costa – La Noche (BYM Records 2017

להקה שמושפעת מפופ אלטרנטיבי סטייל Roxy Music, Virus ו-AIR. מביאים סאונד דרים-פופי והרבה סינתים של שנות ה-80. קטע שמכניס אותך לאווירה לילית.

(The Holydrug Couple – Now (Sacred Bones 2011

http://youtu.be/Sh6l9IkuSnQ

קטע מאחד האלבומים המוקדמים של הלהקה. מדגיש את סאונד ה-psych-rock שלהם, שמזכיר קטעים של לד זפלין, Obscured by Clouds של פינק פלויד ודברים דומים מהעידן ההוא. מעניין לשמוע את זה בהשוואה לחומרים העדכניים שלהם, שתפסו כיוון יותר פופי-אקספרימנטלי.

Los Blops – Sambaye

מחלוצי המוזיקה הפסיכדלית בצ'ילה (השיר הזה משנת 1970). הם מהראשונים ששילבו מוזיקת פולק צ'יליאנית (בסגנון של Violeta Parra, Victor Jara…) עם כלי נגינה וגישה של מוזיקת רוק. הם ביטאו במוזיקה ובכתיבה שלהם נושאים חברתיים ופוליטיים לצד חוויות של שימוש בחומרים משני תודעה – מה שהיה מאוד לא נפוץ במדינה באותו זמן.

את פולקזויד מביאה לארץ חברת ההפקות המון ווליום.
ההופעות בישראל:
22.5, יום שני – וונדרבר, חיפה. כרטיסים
23.5, יום שלישי – לבונטין 7, ת"א. כרטיסים

COMMENTS

WORDPRESS: 1
DISQUS: 0