Homeספיישלים

פלייליסט השפעות מיוחד לקולומבוס בעריכת שרית ברקן לכבוד צאת אלבומה החדש

צילום: דויד פרל

את שרית ברקן כבר הכרנו לכם פה לפני חודשיים כשהבאנו לכם בבכורה את "בוא נפגש" מתוך אלבומה המתקרב.
לקראת צאת האלבום, ביקשנו משרית לערוך עבורנו מיקס של השפעות משמעותיות על עולמה המוזיקלי, וגם לכתוב כמה מילים על הבחירות.
כמובן שלא הופתענו מכך שהרשימה הזו מלאה בפנינים נהדרות.
בתחתית הפוסט תמצאו גם את המיקס המלא להאזנה רציפה.

שרית ברקן תופיע ביפו (הופעת בית) ב-29 באפריל – כניסה חופשית
ב-10 במאי במלון אלמא, זכרון יעקב
וב-13.6 בקפה לולה באר שבע

"אני צריכה כמה חודשים כדי להכין פלייליסט מלא של כל ההשפעות המוסיקליות שלי, ולא להשמיט אף אחד. אני אוהבת להקשיב למוסיקה, ואם יש אמן שאני אוהבת אני אקשיב לכמה אלבומים שלו מתקופות שונות, ואקפיד להמשיך לשמוע מוסיקה חדשה שהוא מוציא. אני לא אוהבת לשמוע רק אלבום אחד, או תקופה אחת של אמן, אני אוהבת לשמוע את המכלול, בגלל זה קשה לי להסגר על רשימה של כמה מוסיקאים בלבד.
יש מוסיקה שליוותה אותי כל החיים ויש כזאת שהשפיעה על אלבום אחד שלי או תקופה אחת של יצירה שלי. הכנסתי לרשימה פה את דיינג'ר מאוס שהסאונד של האלבומים שלו מאוד השפיעו על "הולך ונעלם", האלבום החדש שלי שעומד לצאת בחודשים הקרובים, בהפקה של עומר הרשמן (אפרת בן צור, פאניק אנסמבל). הכנסתי גם את נעם רותם שהיה שותף לכתיבה של האלבום הזה, ואחרי שנים של הקשבה למוסיקה שלו, התחברנו וכתבנו ביחד כמה שירים".

Keren Ann – All The Beautiful Girls
אני אוהבת מאוד את קרן אן, את הדרך שהיא עשתה בתור מוסיקאית, ואני עוקבת אחרי הקריירה שלה כבר שנים, עוד מהתקופה שהיא הוציאה אלבומים רק בצרפתית. השירים שלה פשוט יפים, וההפקה תמיד גדולה ומדויקת מאוד. זה שיר מהאלבום שהיא הוציאה ב-2012, וזה אלבום מעולה ושיר שמרגש אותי.

Bruce Springsteen – High Hopes
חולה על ספרינגסטין, הוא יכול לשיר יונתן הקטן ולגרום לך לבכות. הוא פשוט גדול.

Danger Mouse & Daniele Luppi – Black featuring Norah Jones
השיר הזה לקוח מאלבום שיצא ב-2011 שנקרא Rome וכל הסאונד שלו מאוד השפיע עלי, ועל הבחירות שעומר הרשמן ואני עשינו כשהקלטנו את "הולך ונעלם". האלבום הזה מופתי בעיני והוא היה רפרנס מבחינתנו.

Rolling Stones – Waiting on a friend
זה היה יכול להיות כל שיר אחר מהאלבום הזה Tattoo You ומעוד הרבה אלבומים. מה אפשר לומר? הגרוב שלהם, המילים שלהם, השירה של ג'אגר, הייתי מוכנה למכור כליה בשביל להשיג גרוב כזה.

Suzanne Vega – Solitude Standing
הכתיבה הכתיבה הכתיבה. האלבום הזה ליווה אותי במשך חודשים כשהתאוששתי מפרידה קשה וכואבת מבן זוג. אני זוכרת שכל שיר באלבום נגע במשהו אחר, וההקשבה לו ממש ריפאה אותי. סוזאן וגה כותבת מילים כל כך טוב, ממש בית ספר לכתיבה. אם יש לי משאלה זה שמישהו אחר יגיד על האלבום שלי שהוא ניחם אותו בתקופה קשה.

Kate Bush – 50 Words for Snow
קייט בוש היא האמנית המושלמת בעיני, טוטאלית לגמרי. ברמה של אייקון. האלבום הזה יצא אחרי שנים שהיא לא הוציאה שום דבר, והוא כמעט אוונגרד, טוטאלי לחלוטין.

Beck – Modern Guilt
אני נמצאת בבעיה גדולה אם מבקשים ממני לבחור שיר אחד של בק, כי הוא מוסיקאי מדהים בעיני. כל צליל במקום, אין אפילו שמינית מיותרת, והוא כל כך יצירתי. אז בחרתי שני שירים. השיר הראשון הוא שלו, ובשני הוא מבצע שיר של בואי, עוד אהבה גדולה שלי.

David Bowie – Where are we now
אחד מהקולות שליוו אותי כל חיי, לכל גיל יש אלבום מתאים של בואי. הלב שלי נשבר כשהוא נפטר, ולכן עוד לא הצלחתי להביא את עצמי להקשיב לאלבום האחרון שלו. השיר הזה מתוך האלבום הלפני אחרון, שהיה מבריק גם כן.

Elliott Smith – Independence day
אליוט סמית הוא מוסיקאי של מוסיקאים לדעתי. כל כך מדויק, כל כך עדין, כל צליל במקום, לא כולם מתחברים אליו, אבל אני אוהבת את הסאונד שלו מאוד והשירים שלו מרגשים בצורה בלתי רגילה, הוא שופך את הלב המדמם שלו בכל שיר מחדש..
http://youtu.be/VardolDf4_g

Emilliana Torrini – Big Jumps
היא לא איטלקיה, היא איסלנדית! היא הוציאה אלבומים מצוינים בעשר השנים האחרונות והיא כותבת מצוין. אני חושבת שכולם צריכים להכיר אותה! זה שיר מתוך אלבום מצוין שלה הנקרא "Me and Armini"

פוליאנה פרנק – גיבור בצבא ההגנה
פוליאנה פרנק היא הפסקול הישראלי של הנעורים שלי. בין פינק פלויד, הסטונס, פיקסיז והביטלס הייתי שומעת בלי הפסקה את פוליאנה פרנק. כמה אומץ היה להם להוציא כזה אלבום אז, וגם היום. שרון בן עזר היתה הגיבורה שלי בזמן השירות הצבאי. אלבום מופתי.

פורטיס – החבר אני
אחד מהקולות הגדולים ביותר במוסיקה הישראלית לאורך עשורים ארוכים, ובנעורים שלי הייתי מקשיבה לפורטיסחרוף בלי הפסקה, כולל מינימל קומפקט. זה שיר מאלבום מצוין שיצא ב-2011.

נעם רותם – נשורת
פעם ראשונה שנחשפתי לנעם היתה בפולקלה, שהיה מין פסטיבל קטן כזה שהתקיים כמה שנים ואז הפסיק, ואני זוכרת שהוא עלה עם גיטרה חשמלית לבמה, לבד, ושרף אותה בנוכחות ובקול שלו. נעם רותם הוא שותף בכתיבה של האלבום שלי "הולך ונעלם", ופניתי אליו כי הכתיבה שלו מצוינת. אבל מעבר לזה, הוא פרפורמר מדהים, ואמן ענק, שהולך עד הסוף עם האמת שלו, והוא מעורר השראה.


המיקס המלא להאזנה רציפה

[mixcloud http://www.mixcloud.com/columbusmusicblog/the-columbus-guest-tapes-vol-69-sarit-barkan/ width=100% height=400 light=1]

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0