Homeספיישליםהולכים להופעה

10 דברים שאתם צריכים (או יותר נכון, יכולים וכדאי לכם) לדעת לפני ההופעה של רדיוהד בארץ

רדיוהד היא אחת הלהקות הכי מגוונות שיש מבחינת הקליבר שהם יכולים לבצע לייב בכל רגע נתון. בסיבוב שליווה את האלבום האחרון הלהקה סיפרה שעשתה חזרות על 72 שירים (ולאחר מכן גם הוסיפה את Creep) ולבסוף ביצעה 54 שירים שונים בסיבוב. לשם ההשוואה, ניק קייב ב-12 הופעות בטור הנוכחי ביצע 25 שירים בלבד (19 שירים בממוצע בהופעה). ולכן, כל ניסיון לצפות את רשימת השירים נועד מראש לכישלון – אבל יש כמה דברים שכן ניתן ללמוד מהסיבוב הקודם:

1. הם מנגנים המון מהאלבום החדש – בממוצע 8.5 מתוך 11 השירים מהאלבום החדש מופיעים ברשימת השירים. השיר הכי פחות "פופולרי" מבחינת הלהקה הוא דווקא חביב הקהל True Love Waits שנוגן רק 3 פעמים בכל הסיבוב (26 הופעות). למרות שבסיבובים קודמים נוגן לעתים לא מאד נדירות כהארכה ל-Everything In its right place.

2. לא מתחברים לאלבום החדש? בסיבוב האחרון, חמשת השירים הראשונים לרוב היו חמשת השירים הראשונים באלבום לפי הסדר כאשר Burn the witch פתח את כל ההופעות ולווה מיד ב-Daydreaming. בדרך כלל שוברים עם להיט מיד לאחר מכן (No Surprises (My Iron Lung.

3. עדיין לא הודיעו אם המתופף קלייב דימר מפורטיסהד יצטרף ללהקה כפי שנהוג בשנים האחרונות. אם פחות התחברתם לאלבום The King of Limbs, תדעו שללא המתופף השני, קשה ללהקה לנגן את רוב שירי האלבום והם פשוט יוותרו עליהם או ינגנו אדפטציות שונות לשירים.

4. אם כבר נגענו באלבום The King Of limbs – הוא האלבום החמישי מבחינת ייצוג בסיבוב האחרון – Ok Computer שני, In Rainbows שלישי ו-Kid-A רביעי. שני שירים שאתם יכולים לצפות להם בהופעה מהאלבום הם Lotus Flowers (והריקודים של תום יורק) ו-Bloom שנשמע פי מיליון יותר טוב בהופעה מאשר באלבום (לדעתי).

הופעה מגוונת. ייצוג האלבומים על פני 26 הופעות – למעלה מ-8 שירים בממוצע מ-AMSP. בין 3-4 מ-OKC ו-IR, בין 2-3 שירים מהאלבומים האחרים.

נתונים מהאתר setlist.fm

5. השיר המנוגן ביותר בהיסטוריה של הלהקה (על פי הרישומים שיש) הוא Street Spirit עם 426 פעמים. קריפ (מילה שלי – הם ינגנו אותו בארץ) במקום השביעי עם 380 הופעות (כשהלהקה פרצה היו מספר פעמים שהיא ניגנה את השיר פעמיים בהופעה על פי דרישת הקהל).

עשרת השירים המנוגנים ביותר בהיסטוריה של הלהקה:

נתונים מהאתר setlist.fm

6. רוצים לדעת איזה שיר הולך להתנגן כמה שניות לפני כולם? יש כמה שירים שיש להם סימני אזהרה, בדרך כלל לפי המיקום של הגיטריסטים:
– ג'וני ואד מקבלים תופים? כנראה שהולכים לנגן את There There.
– רואים את החריץ של ג'וני והוא יושב בצורה מוזרה מול חוות שרתים? זה יהיה Idioteque שבסיבוב הקודם חובר ל-Everything In Its Right Place.
– ג'וני על הפסנתר? Daydreaming (תום יורק יהיה עם משהו שנראה כמו הממוצע של אייפד ולוח בקרה של האנטרפרייז) Karma Police, The numbers.
– ג'וני מסמפל רדיו? 99% סיכוי שזה National Anthem או 1% סיכוי ל-Climbing Up the Walls המופתי.

מנגנים את There There

7. הסדר על הבמה מאז ומתמיד על פי מבט הצופה: מימין ג'וני, במרכז תום, מאחורה התופים (אם יש שתי מערכות תופים, קלייב מימין ופיל משמאל) וקולין על הבס מסביב לתום, אד משמאל עם הגיטרה והפדלים ומחפש מה לעשות כשמנגנים חומרים שאחרי Ok Computer.

8. מתכננים לצעוק ולהפריע לתום יורק, הוא לא ישתוק לכם:

9. מתכננים להתעלף (כנראה שלתוכניות שלכם אין משמעות ביולי בפארק הירקון בכל מקרה)? תשתדלו שתום יורק יראה אתכם:

10. רשימת השירים הממוצעת לפי הסדר הממוצע:

Burn the Witch
Daydreaming
Decks Dark
Desert Island Disk
Ful Stop
No Surprises
The National Anthem
Pyramid Song
Lotus Flower
Identikit
The Gloaming
The Numbers
Reckoner
Everything in Its Right Place
Idioteque
Weird Fishes/Arpeggi
Bodysnatchers
הדרן 1
2 + 2 = 5
Bloom
Nude
There There
Karma Police
הדרן 2
Present Tense
Paranoid Android

COMMENTS

WORDPRESS: 5
  • comment-avatar
    מיקי 7 שנים ago

    מהמם, רק הערה קטנה: שכחתם את קולין על הבס (כתבתם נייג׳ל) בהתייחס למיקום חברי הלהקה. קולין לגמרי מופיע, נוכח והוא אפילו אחד מהחברים בלהקה שיותר מתקשרים עם הקהל.

  • comment-avatar
    יניב 7 שנים ago

    רק כי אני גיק רדיוהד, אציין שג'וני לא מנגן עם קשת של כינור ב lucky (גיטרה רגילה) או ב how to disappear (אונדס) אלא בpyramid song שבוודאי התכוונתם אליו.

  • comment-avatar
    ליאור 7 שנים ago

    דווקא יחסית לאלבומים קודמים הם יחסית נותנים מקום לשירים מאלבומים ישנים יותר. בking of limbs וin rainbows היו הופעןת שכל האלבום נוגן.
    גם כגיק רדיוהד שחקר הופעות לעומק מכל התקופות אני מניח שב2017 יהיו שבירות ממה שהם ניגנו ב2016 כי הם נוהגים לשנות. תמיד עפתי על הגיוון שלהם בלייב אבל 72 שירים זה פסיכי, גם אם הם לא ניגנו הכל בסופו של דבר

  • comment-avatar

    My Iron Lung הוא לא חלק מהשם של No Surprises. לשיר קוראים Lotus Flower ולא Flowers. חושב שאתה מומחה? שפר הופעתך. 🙂

    • comment-avatar

      יש לך משהו שהוא לא שגיאת הקלדה או טעות בוורדפרס? לא חשבתי…

DISQUS: 0