Homeהולכים להופעה

שלושה עשורים של מוזיקת רוק בריטית בלהקה אחת: Eagulls באים לישראל

בתור מבקרת מוזיקה, אני מודה שאחד הביטויים שאני הכי אוהבת להגיד זה "שמעתם את זה קודם פה". כשמצליחים לאתר טרנד או באזז כשהוא עדיין בהתהוות, מתלווה לזה תחושה של "הפעם הימרתי על הסוס הנכון". כך שאני יכולה להיות די מרוצה עם עצמי כשאני ניגשת לקרוא את מילותי על אלבום הבכורה של ההרכב Eagulls מלידס שהתפרסמו ממש לפני שנתיים בסיכום השנתי של 2014, בהם ניבאתי שזו הלהקה שתיתן לכם "דגדוג בבטן" שמחווה על הדבר החם הבא. האלבום השני שלהם "Ullages", עליו גם כתבתי למדור האלבומים החדשים במגזין המודפס, הוכיח שלא מדובר בתופעה חד פעמית, אלא בלהקה שיונקת מהמיטב שהרוק הבריטי תרם לעולם במהלך שלושה עשורים – משנות השמונים ועד העשור הראשון של שנות האלפיים. אפשר למצוא בה את הגיטרות האייטיזיות של הקיור ואקו והבאנימן, פאזז שוגייזרי מהג'יזס והמרי צ'יין, בייסליין פוסט פאנקי קלאסי של הסטון רוזס או גאנג אוף פור ושירה חצופה ורעננה של להקות כמו הארקטיק מאנקיז או סוויד. ולמרות כל הניים דרופינג המטורף הזה הם עדיין מצליחים להישמע כמו להקה ייחודית ולא איזו להקת מחווה גנרית.

אז מה השתנה בשנתיים האחרונות מבחינת הלהקה? הם הספיקו לעשות סבבים בכל הפסטיבלים הנכונים, מרידינג באנגליה לקאוצ'לה בקליפורניה. הנה משהו למזכרת מהטור בארה"ב.

האלבום השני, בהתאם למסורת, הינו בוגר יותר וקצת פחות עצבני. הם מוכיחים שהם יודעים גם לרוץ למרחקים ארוכים עם בנייה יותר איטית של מנגינה לעומת ההתפרצויות קצרות הטווח של האלבום הראשון.

נמאס קצת לחזור על זה כיוון שישראל הולכת ונהיית תחנה קבועה של כל מיני להקות שמטיילות בעולם, אבל אני לא יכולה להסתיר עד כמה אני מתלהבת כשמביאים לפה להקות בשיא כוחם, כמו במקרה של ה-Eagulls. זהו לדעתי הרגע המושלם לראות אותם בפעולה, כשהם כבר השתפשפו מספיק וחידדו את הסאונד שלהם, אבל לצד זאת עדיין מלאים באנרגיות נעורים ועוד לא הוציאו שיר אחד שלא נשמע טוב. מאז שיצא, אני מנדנדת לכל מי שרק רוצה לשמוע (וגם מי שלא) כמה השיר הזה מהאלבום השני טוב, אני מקווה שבעקבות ההופעה עוד הרבה יצטרפו כדי להפיץ את הבשורה.

ולקינוח אחלה קאבר לסטון רוזס.

את ה-Eagulls מביאים לארץ ZUZZ Agency, וההופעה תתקיים בבארבי בתל אביב ב-13 לפברואר.
כרטיסים במכירה מוקדמת במחיר (הממש סביר לדעתי) של 129 ₪ אפשר למצוא פה.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    אורי 7 שנים ago

    הייתה הופעה טובה וקצרה מדי למרות הסאונד המחפיר

DISQUS: 0