Homeביקורת הופעה

מבעד לאפלה: שמרית דהן ראתה את The Aprons בהופעה ורוצה שבפעם הבאה תבואו גם

צילום: יח"צ

צילום: יח"צ

"מחר ננגן גם את השיר הזה"
כתבו האייפרונס (The Aprons) ממקום מושבן בתל אביב יפו (לפחות באותו רגע) בצירוף הוידאו היפה הזה:

כך, לצלילי בס פוסט רוקי ופעמוני רוח, דרך עלי זכוכית וקורי עכביש, הובלתי אל קרחת יער. שם נגלו שתי נמפות בשמלות לבנות שרות בקול מלאכי. עוד מסונוורת מהארט המרהיב והנה בתפנית קודרת גברו הצלילים ומצאתי את עצמי בורחת איתן מפני ציידים עד שהן נפלו לקרקע ואני נשביתי בקסמן.

כנראה שישנתי כמה שנים, כי הקליפ צולם כבר ב-2013 והשיר נושא את שם אלבום הבכורה שיצא שנה קודם לכן. להופעה במזקקה בירושלים הן הגיעו כבר לאחר הקלטת אלבומן השני, Any Human Heart.

[bandcamp width=100% height=120 album=3231858018 size=large bgcol=ffffff linkcol=0687f5 tracklist=false artwork=small]

אולי כי לא הייתי לבד בשנתי ואולי בגלל השעה המאוחרת ביום שני בשבוע, הקהל בהופעה היה מצומצם גם מכדי למלא את חלל ההופעות האינטימי של המזקקה. מה שכן מילא אותו היה הסאונד המכשף של האייפרונס שהזמינו אותנו לצפות במשחק כסאות מוזיקליים חלומי וטורד מנוחה בו זמנית. מי שלרגע עצמו עיניים כדי להיסחף אל האווירה הופתעו לפקוח אותן ולגלות שמי שעמדה מאחורי הקלידים אוחזת עכשיו את הבס התכולה ולהיפך, או למצוא את אותן הידיים שניגנו בפסנתר אוחזות מקלות תופים, כשהבס מפנה את מקומה לנבל. כל זה בזמן שהן שרות בהרמוניה מושלמת, בתיאום מצמרר בין גבוהים ונמוכים ובין הצלילים והקולות.
השיר "Everything" כלל קטע שריקה כה מדויקת, שריקה שהיא נגינה וגם שירה.

אם להאמין לכל מה שאני קוראת באינטרנט, הרי שחוה כהן וטליה פרי התאחדו לכדי צמד האייפרונס ב-1805, כשנפגשו בעת מנוסתן מהמפולת הגדולה, מותירות מאחוריהן את משפחות הזאבים הסיביריים שלהן. אני בוחרת להאמין. בכישרון של שדות וקולות של פיות האייפרונס מנצחות על המתח בין רוך ועצמה, ויוצרות סאונד מינימליסטי ועדיין עשיר, פנטסטי ועדיין מהודק, כשהקולות והטקסטים המתוקים כמו מנצנצים מבעד לאפלה שנוסכים הצלילים. פוסט-רוק-דרים-פופ כבר אמרנו?

"הן כמו קוקו-רוזי אבל נקי יותר" אמרה אחת מתריסר ברי המזל שזכו להיות שם, בתום ההופעה. ההשוואה לעוד צמד מוכשרות אולי מתבקשת מדי, אבל יש בה משהו מעניין. המוזיקה של האייפרונס מוקפדת. מאוד. הדיוק הוא אחד מהכלים המעטים בהם הן משתמשות. לאלבום הבכורה שלהן אמנם קוראים "כתמי סאונד" אבל המוזיקה של האייפרונס נקייה מרבב. יהיה מעניין לעקוב אחריהן ולראות אם הן יחליטו להוריד את הסינרים ו"ללכלך" את היצירה שלהן, או שניאלץ להסתפק במושלם.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0