Homeקולומבוסספיישלים

לקראת ההופעה בארץ, Cigarettes After Sex בוחרים חמישה אלבומים לקחת למיטה

Rayographie, 1947

ביום חמישי הקרוב תופיע להקת האינדי פופ הטקסנית הנהדרת Cigarettes After Sex בתל אביב.
לכבוד ההופעה, בהתאם למוזיקה האמביינטית המערסלת שלהם, ביקשנו מהם לבחור חמישה אלבומים אותם הם היו לוקחים למיטה.
את מה שהם בחרו, אתם מוזמנים להתחיל לנגן כשמחשיך…

La Question – Francoise Hardy .1
פשוט האלבום היפה ביותר שאני יכול לחשוב עליו. הקול של פרנסואה מעולם לא נשמע חזק יותר מאשר באלבום הזה, השירים סוריאליסטיים ומהפנטים. אין עוד אלבום כזה. שירים כמו ״Reve" ו-"Doigts״ שינו את חיי כששמעתי אותם לראשונה… עטיפת האלבום הזה נחה על גבי נגן התקליטים שלי ובוהה בי בעודי כותב שורות אלו.

2. Kind of Blue – Miles Davis
זה האלבום הותיק ביותר ברשימת האהבות שלי והוא קרוב ללבי מאז. יש בו איכות מרגיעה וחלומית שקשה להסביר. הנגנים באלבום מפיקים ניצוצות בשירים הללו, שמנוגנים בצורה ספונטנית. זוהי אחת מההשפעות הגדולות ביותר על התחושה שהאלבומים שלנו מנסים ליצור ועל הדרך בה אנחנו מקליטים אותם.

3. Paul Simon – Paul Simon
אוסף השירים הטהור ביותר שאני יכול לחשוב עליו. המילים, ההפקה והמלודיות של סיימון בשיא פשטותן ועוצמתן. שירים כמו ״Duncan״, "Ran that Body Down"
ו-"Congratulations״ ליוו אותי אינספור פעמים, בטוב וברע. כל שיר הוא יצירת מופת אמיתית.

4. Morton Feldman: Piano & String Quartet – Kronos Quartet
רכשתי את האלבום הזה במהלך סופת רעמים עזה בשכונה בה גרתי, מאורע די נדיר באיזור שלנו. נסעתי ברכב עם החברה שלי באותו הזמן והקשבנו לאלבום הזה תוך כדי שאנחנו מסתובבים בעיר – זה זכרון שנשאר איתי לאורך השנים. המוזיקה כאן היא לא מוזיקה שאני חוזר אליה לעיתים קרובות – אבל בכל פעם שכן יוצא לי להאזין לה, היא נשארת איתי.

5. Ennio Morricone With Love – Ennio Morricone
מלבד Kind of Blue, זה האלבום שעזר לי בתקופות החשוכות ביותר, המוזיקה כל-כך יפה ומלאת תשוקה. אני אוהב את כל מה שמוריקונה עושה, אבל היצירות הרומנטיות שלו הן אלו שהשפיעו עליי ביותר. האמת היא שהאלבום הזה הוא פרטנר מושלם ל-La Question של פרנסואה הארדי וכנראה שהייתי מת בלעדיו.

על הבאתם ארצה אחראית חברת ההפקות ZUZZ Agency. כרטיסים ניתן לקנות כאן.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0