Homeאלבומים חדשים

חומות של תקווה: על האלבום החדש של Kings Of Leon

kings_of_leon

עיקר החדשות תחילה: החדש של Kings of Leon הוא אלבום כיפי ומשמח, מלא ברוק דרומי לפנים. משמח במיוחד כשנזכרים בעשור האחרון של הלהקה הזו.

כשקינגז אוף ליאון הגיעו לראשונה אל הרדיו והאינטרנט, לפני 13 שנים, הם היו אחד הדברים הכי שונים ומעניינים שיכולת לשמוע. בים של להקות שנשמעו אותו דבר המלכים לבית ליאון הציעו רוק דרומי לפי כל הקלישאות: שלושה אחים, בניו של כומר, ובן הדוד שלהם, קול עמוק ועשיר עם הרמוניות קליטות, דואטים בין שתי גיטרות שיוצרים ריפים קשוחים, קטעים קצרים ומקפיצים – כל החבילה.

זה החזיק שני אלבומים, וגם השלישי (“Because of the Times”) היה ברובו עשוי מאותם החומרים, אבל הפופולריות העצומה שהוא זכה לה גרמה למשפחת פולוויל לאבד את זה: בדומה לכמה להקות אינדי אחרות מאותו דור (הקילרז למשל, ואם חושבים על זה, גם קולדפליי), קינגז אוף ליאון הפכה ללהקת איצטדיונים מנופחת, שמייצרת להיטי פאואר פופ. שטוחים, לא מעניינים ורדיו פרינדליים בצורה מוגזמת. בשלוש מילים: Sex on Fire, ובעוד שתי מילים: Use Somebody.

הנה החדשות הטובות: גם לקינגז נמאס כנראה מעצמם, ובאלבום השביעי שלהם הם חוזרים לשורשים, עד כמה שלהקה מפוצצת איצטדיונים יכולה לחזור לשורשים במוסך בנאשוויל, טנסי. “WALLS” עשוי ברובו מהחומרים שהפכו את שני האלבומים הראשונים שלהם למוצלחים כל כך: הדואט גיטרות, הריפים, הנכונות לתת בראש.

Around the World”, עם הגיטרות הקופצניות שלו מזכיר למה הרביעיה הזאת הוגדרה כ"גרסה הדרומית של הסטרוקס", והוא נעים וכיף לאוזניים. “Find Me”, הוא ניו וויב פוגש קאנטרי, במובן הטוב של שני המונחים, שגורם להזיז את הראש ונשאר בתוכו הרבה אחרי שהשיר נגמר. באותו כיוון, “Muchacho” הוא בלדה דרומית שאפשר לדמיין בה את סאות' קרוליינה אחרי הוריקן, והיתה יכולה להרגיש נוח בסרט של טרנטינו. “Waste A Moment” נשמע אמנם כמו ניסיון לעשות עוד Sex on Fire, רק יותר טוב. “Reverend” מפציץ עם עבודת גיטרות לא מקורית במיוחד אבל מדויקת, שנשמעת בדיוק כמו שלהקת רוק צריכה להישמע.

WALLS עומד להיות האלבום הראשון של קינגז אוף ליאון שיגיע למקום הראשון בארה"ב. גם המבקרים בסך הכל מפרגנים, למרות שמדובר באלבום שרחוק מלהיות מושלם (שיר הנושא למשל הוא די מבאס).

בשורה התחתונה, זו להקת רוק שממלאת איצטדיונים. קשה לדמיין אותה חוזרת לבקתה על גדות המיסיסיפי, אבל הם מנסים לחזור ולעשות מוזיקה טובה. זה עובד, זה כיף, זו האזנה מומלצת.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0