בכורה בקולומבוס: D.R.Y. – Let's Run Away (סינגל)

צילום: גוני ריסקין

צילום: גוני ריסקין

אחת לכמה שנים מפציעה בשמי המוזיקה הישראלית להקה מזן שונה, כזו שבמקום למצוא חן ולהתאים את עצמה למוסכמות מתעקשת באופן מעורר השראה לחזור שוב ושוב על האמת שלה עד שגם הקהל יבין שכדאי להקשיב.
כזו היא להקת DRY, טריו שכבר קרוב לחמש שנים שורף במות בהופעות לא שגרתיות בנוף הישראלי. את מירב תשומת הלב מרכז הסולן דימיטרי פולקוב בזכות כריזמה טבעית שנוטפת ממנו בזמן שהוא שר בעברית, אנגלית וגרמנית, ובזכות ההתמסרות הטוטאלית שלו בביצוע השירים עד שהקו בין הופעת רוק לפרפורמנס אמנותי נחצה הלוך ושוב ללא התראה.

בשביל להקה כזו, שההופעות שלה טעונות בכמויות עצומות של חשמל, לא תמיד קל לעשות את המעבר להקלטת אולפן. במיוחד לא בשביל DRY שחלק נכבד מההנאה מהמוזיקה שלהם מגיע מהפן הויזואלי.
הרי לא בכל יום רואים נגן כמו כמו רן נחמיאס שעושה שמות בצ'לו משונה (שהשמועות מספרות שבנה בעצמו) ומיילל איתו לירח, מסמפל ובונה שכבות של סאונד שעוטף את הקצב שמספק איתי סנדובסקי עם תיפוף שנלקח מהסמטאות האפלות, המעושנות של ניו-יורק בשנות ה-80.
באופן מוזר התחושה בהופעות של DRY היא שילוב של תלישות, כאילו מוזר שבישראל 2016 אפשר לחוות הדים של ניו-ווייב בועט, ובאותו הזמן מתלווה לכך תחושת שייכות גדולה בגלל העובדה שאיכשהו הטקסטים והמוזיקה כל-כך נכונים לדור הנוכחי.
לא במקרה האלבום יוצא בלייבל הצומח של Raash Hour בניצוחו של גילי דה קיד שלא מוותר לירושלים ומוודא שגם לה תהיה עיר תחתית.

אם לשפוט לפי הסינגל החדש Let's run away נשמע שהלהקה מצליחה מאוד במעבר מלייב לסביבה הסטרילית יותר של האולפן, אבל האמת היא שאין צורך לבחור בין שתי האפשרויות, כי ב-26 ביולי DRY משיקים אלבום בכורה בהופעה בבסקולה בערב חגיגי, שאם להסתמך על הופעות העבר תשאיר את הקהל עם פה פעור בזמן שהשירים שלהם יפרשו כנפיים שחורות ויכסו אותם ואותנו.

תגובות

וורדפרס: 2
  • comment-avatar

    Which came first, the problem or the soutlion? Luckily it doesn't matter.

  • comment-avatar

    Como já foi referido num comentário, o que o Mourinho fez foi terminar com aquelas cargas físicas em que, por exemplo, o jogador corre durante vários minutos à volta do campo para trabalhar a parte cardio. Ele e a sua equipa criaram exercícios, sempre ou quase sempre, com bola em que vai trabalhar a parte técnica, física e táctica do jogador. Quando ele explicou isto deu um exemplo bem elucidativo pois disse que um pianista quando se vai preparar para um concerto não começa a correr à volta do piano.Flávio

  • DISQUS: 0