Homeספיישליםהולכים להופעה

עומר אסייס עם חמש המלצות לפסטיבל סאנביט הקרוב + הגרלת כרטיסים

13000114_1081578318575053_7991371513946867512_n

בלי ששמנו לב, בשקט בשקט, צצו להם פה בארצנו מספר מרשים מאוד של פסטיבלי מוזיקה "אלטרנטיביים". למה במרכאות? כי כשיש לנו את גרובסטוק, אינדינגב, פסטיבל חאן השיירות, יערות מנשה ופסטיבל הבלוז, המונח "מוזיקת שוליים" בטל בשישים.
בין כל אלה חביב עלי במיוחד הוא פסטיבל סאנביט שמתקיים השנה בפעם השישית בגרסתו הקייצית, וזה מכמה סיבות: הראשונה והעיקרית בהן היא הליינאפ שמתובל בהופעות חו"ל מרעננות, עניין מאוד לא טריוויאלי במחוזותינו. Dirty Honkers שנתנו בשנה שעברה את אחת ההופעות הכי מחוברות קהל והכי אנרגטיות שראיתי הן דוגמא טובה לכך.
הסיבה השנייה היא שאם לא מספיקות ההופעות החיות, סאנביט עמוס בכמה מהדיג'יים המצויינים של ארצנו, כך שגם בזמן שיטוט רנדומלי בין הבמות בזמנים פחות מלאים בהופעות, ממש לא משעמם.
סיבה שלישית, שאולי צריכה להיות ראשונה, היא הלוקיישן. בשנה שעברה מעט לפני תחילת הפסטיבל הוחלט על שינוי המיקום לפארק הירדן שנהנה ממטראז' מרשים ונחל להצטנן בו בין הופעה להופעה.
בגלל שהרבה יותר כיף לבוא לפסטיבל עם קצת הכנה מראש, הנה לפניכם חמש הופעות שכדאי לכם לסמן בתוכניה לקראת הפסטיבל.

Pat Thomas & Kwashibu Area Band
מי אני: אחד האמנים החשובים בסצינת ההיילייף של גאנה, סגנון שמשלב מקצבים מרחבי אמריקה עם מלודיות ומבנים אפריקאים.
למה כדאי לראות: כי האלבום שיצא לתומאס שנה שעברה בלייבל "Strut" הוא אלבום מעולה, כי היילייף הוא סגנון שעדיין לא עשה הגירה לארצנו הקטנטונת בניגוד לז'אנרים אפריקאים אחרים וכי תומאס מחזיק מאחוריו שנים של הופעות בכל רחבי אפריקה והעולם.

חומר לשמיעה:

Tigris
מי אנחנו: חבורת נגנים ישראלים משופשפת שכוללת את אילן סמילן (הודנא, זבולון דאב סיסטם), רועי חרמון ואמיר שדות (ארמון), בן איילון (בלאק גורו) ועודד אילוני (מארש דונדרומה).
למה כדאי לראות: כי המוזיקה של החבורה המוכשרת הזו היא שילוב מרענן ומקורי של מקצבים אפריקאים עם סאונד פופי, מעין שילוב נכון מאוד בין המקצבים של האפרוביט עם סאונד אפריקאי קצת יותר מודרני. מעבר לכך שהלהקה מורכבת מוזיקאים מעולים, אלוני ואיילון על כלי ההקשה מרימים את ההופעה לגבהים אחרים.

חומר לשמיעה:

Shtuby Feat. Kamila
מי אנחנו: שטובי הוא פרוייקט של יובל טל, מולטי אינסטרומנטליסט שלצורך ההופעות מגייס כמה נגנים סופר מוכשרים לחיזוק החוויה.
למה כדאי לראות: כי הפרוייקט הזה של יובל טל חי ונושם את הקהל שלו ולפסטיבל כמו סאנביט מגיע קהל בדיוק בשביל הופעות מהסוג הזה, מקפיץ צבעוני ומופרע. למרות שבדרך כלל אין שירה בקטעים של שטובי, לצורך האירוע קמילה והקול האדיר שלה יצטרפו לחגיגה ויעשו את המופע של יובל טל והנגנים לאפילו יותר צבעוני ממה שהוא.

חומר לשמיעה:

גילי יאלו
מי אני: אקס זבולון דאב סיסטם שעובד עכשיו על EP סולו שעתיד לצאת בקרוב, יכולים וכדאי לכם לקרוא פה את הראיון שערכנו איתו לא מזמן פה בקולומבוס.
למה כדאי לראות: כי לפעמים לא צריך לחפש מעבר לגבולות הארץ כדי לשמוע מוזיקה מזן אחר, והמוזיקה של יאלו היא שילוב מרענן של מוזיקה שחורה מכל הקשת; בלוז, Fאנק וג'אז אתיופי ששנשמעים הכי מקומיים שיש. מי שהיה בהופעות של יאלו כבר יודע שלבחור יש אנרגיה וקצב בלתי נגמרים בהופעות, וביחד עם הלהקה שלו הם מרימים מופע מלא גרוב גם למי שהשירים לא מוכרים לו.

חומר לשמיעה:

Le Dame Blanche Feat Echo
מי אני: זמרת קובנית, נצר לשושלת מוזיקלית שעוברת גם ב-Buena Vista Social Club ומשלבת בין סגנונות קלאסיים של יבשת אמריקה כמו קומביה ורגאיי לוייב אורבני ומודרני.
למה כדאי לשמוע: כי אמנים לטיניים מהסוג הזה לא מרבים להגיע לאיזור החיוג שלנו, כי קומביה זה מהז'אנרים המקפיצים שיש שנועדו בדיוק לאירועים כאלה וכמו ההיילייף, גם אותו עדיין לא אימצו לגמרי בסצינה הישראלית. אם כל זה לא מספיק, היא תגיע מחוזקת באקו המקומית, אולי הראפרית הכי היפר-אקטיבית ומהפנטת במזרח התיכון.

חומר לשמיעה:

הפסטיבל יתקיים בין ה-23 ל-25 ביוני בפארק הירדן.
כרטיסים אפשר למצוא כאן

אנחנו גם מגרילים שניים כאלה בעמוד הפייסבוק שלנו. מוזמנים להשתתף.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0