Homeהיום לפני

ענבר שפס מציינת 22 שנים לצאת האלבום The Downward Spiral של Nine Inch Nails

12825094_660816824059722_1580178835_n

בריאיון שנערך ב-1994 עם טרנט רזנור, מנהיג הרכב האינדסטריאל Nine Inch Nails, לקראת צאת אלבומו השני, הוא אמר: "אני מרגיש שיריתי לעצמי ברגל מבחינה מסחרית עם האלבום הזה, אבל רק רציתי ליצור אלבום שמספר את חוויותי. האם מישהו בכלל יאהב את האלבום הזה? אני מקווה שכן".

22 שנה אחרי צאתו של The Downward Spiral, המחשבה הזו של רזנור נראית מגוחכת. האלבום הצליח בגדול, הגיע למעמד פלטינה, הזניק את ההרכב קדימה, ושירים מתוכו התנגנו ב-MTV. ככלל, האלבום נחשב לאחד החשובים והמשפיעים ברוק של שנות ה-90.
The Downward Spiral הוא אכן לא אלבום מיינסטרימי ומסחרי בכלל, ולכן הצלחתו מפתיעה במקצת. האלבום מספר על חייו ההרוסים של אדם, שנמצא במסע הרס עצמי, בודד ומנותק מהסביבה, עד לנפילה והפגיעה העצמית. רזנור אכן היה בדיכאון כשהקליט את האלבום, ורצה להעביר את התחושה של אדם שלא מצליח לתקשר עם הסביבה, את היחס שלו לדת ולעולם כולו.
האולפן שבו הוקלט האלבום גם תורם לאווירה האפלה והמסתורית – האלבום הוקלט בLe pig, הבית שבו רצח צ'רלס מנסון את שרון טייט ורבים נוספים (בראיון מאוחר יותר רזנור טען שלא הכיר את ההסטוריה של הבית ושהוא פשוט חיפש מקום לבנות בו את הסטודיו שלו).

מבחינה מוזיקלית, השירים באלבום אגרסיביים ומטלטלים. כלים אלקטרוניים כמו סמפלרים, סינתיסייזרים ומכונות תופים, סמפולים של סצינות אלימות מסרטים, ואף כלים אקוסטיים נשמעים לאורך האלבום. כבר בשיר הפותח, Mr Self Destruct, נשמעות חבטות שמתגברות לתופים שנשמעים כמו מכונת ירייה, על רקע אלקטרוניקה ושירה אינטנסיבית.

http://www.youtube.com/watch?v=Ce3xOgg9mtk

Closer, שהפך ללהיט וזכה לקליפ מטריד, מציג ליריקה אלימה על רקע ביט מונוטוני: I wanna f*ck you like an animal, I wanna feel you from .the inside

אבל לא רק זעם ואגרסיות, באלבום יש גם קטעים עדינים ושקטים יותר, אפילו קטעים אינסטרומנטליים, שמזכירים את הפסקולים הנפלאים שכתב רזנור לכמה סרטים. באמצע ובסוף של March Of The Pigs, שמתחיל עם תיפוף מהיר, נשמעת נגינת פסנתר שקטה ורזנור ששואל:
But doesn't it make you feel better?

http://www.youtube.com/watch?v=6mDQNRs5JCs

השיר הסוגר את האלבום, Hurt, מנוגן רק עם פסנתר וגיטרה רועדת, והשירה העדינה של רזנור מצמררת ומדהימה. הוא מדבר על חרטה וכאב, ואף זכה לקאבר ידוע של לא אחר מאשר ג'וני קאש הגדול.

The Downward Spiral ביטא את תחושותיהם של המון אנשים; הזעם, הפחד מהחברה, החיפוש העצמי וההרס הבלתי נמנע. הצלחתו נובעת מהזדהות עם תחושות אלה, וגם עם תחושה אופטימית, שבסוף אפשר לצאת מהמעגל ההרסני הזה.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    no one can grant that power you idiot. this guy can actually rap, and he appears to be working hard to get a couple hundred thousand views. as opposed to fucking douchebags like lil wayne who do#7n821&;t work very hard to produce good music and all the other douchebags in the world eat their shit up

DISQUS: 0