Homeאלבומים חדשים

גשר חדש: עומר אסייס על אלבום הבכורה של ניתאי הרשקוביץ

a0444225912_10

"I Asked You A Question" שיצא בתחילת החודש הוא אמנם אלבום הבכורה של פסנתרן הג'אז ניתאי הרשקוביץ כאמן סולו, אבל מדובר באחד הפסנתרנים העסוקים בסביבה שנושא באמתחתו בשנים האחרונות שיתופי פעולה עם לא מעט אמנים, דוגמת אבישי כהן הבסיסט, יובל כהן, דניאל זמיר ואבי לייבוביץ'.
באלבום הבכורה שלו עושה הרשקוביץ' את החיבור המפתיע והכל כך מצוין עם רג'ויסר ויחד הם מצליחים ליצור אלבום שהוא שילוב יפהפה של אלקטרוניקה עדינה עם היכולות המלודיות הנדירות של הרשקוביץ'.

לאורך האלבום הרשקוביץ' מארח כמה נגנים משובחים, מקומיים ובינלאומיים, דוגמת הגיטריסט קורט רוזנווינקל שמנגן בקטע המצוין "My Turn", שהסאונד של הגיטרה שלו יושב בול על האווירה המרחפת הכללית באלבום. גם שי צברי מפליא בקולו המנהל דו שיח יפהפה עם הקלידים של הרשקוביץ בקטע "דברי שיר".

פרט לשני הקטעים האלה שעוברים את מחסום הארבע דקות, שאר השירים מסתפקים ב2-3 דקות, דבר שלכאורה היה גורם למאזין להרגיש כאילו הרשקוביץ ממהר מקטע לקטע, אך דווקא פה בולטת העובדה שלאלבום כולו יש קו אחיד וההפרדה לרצועות בטלה בשישים.
ובכלל, האלבום הזה נועד כדי שנתמסר לו מהתחלה ועד הסוף בלי הפסקות, גם כאשר יש קטעי אילתור שמזכירים מעט את מה שהרשקוביץ עשה בהקלטות קודמות כמו בסוף הרצועה השניה "Leaded Sanity", הם משתלבים מעולה עם הקצב ואין תחושה של יציאה מהמסגרת שהאלבום מתווה.

האלבום יצא כחלק מסדרת Time Grove Selections בה ריג'ויסר משתף פעולה עם אמני ג'אז, שמעבר לכך שהיא מצליחה גם הפעם להוציא את שני הצדדים למסע מוזיקלי מעניין, יצרה פה אלבום שהוא גשר מצוין לכל מי שג'אז קלאסי הוא לא ז'אנר ברירת המחדל שלו, ופתח לשאר המוסיקה המצויינת שהרשקוביץ היה מעורב בה בשנים האחרונות.

הדבר הבא לצפות לו משיתוף הפעולה הזה הוא ההופעה המשותפת שתהיה בפסטיבל יערות מנשה שבא עלינו לטובה, אפשר רק לדמיין מה שני מוזיקאים מנוסים כאלו יכולים להביא אל הבמה באמצע היער.

האלבום המלא בבאנדקאמפ

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0