Homeאלבומים חדשים

תנו לי בבקשה מוזיקה של חושך: אלקנה כהן על Night Thoughts, האלבום החדש של סוויד

suede-2013-paris-festival-lesinrocks

"אולי, אולי אלו הבגדים שאנחנו לובשים, הצמידים הרועשים, השיער הצבוע…" (“Trash”, 1998).

אלבום חדש לסוויד, חודש אחרי מותו של דיוויד בואי – זו מחווה מתבקשת, בלי שאפילו יתכוונו אליה. סוויד חייבים כל כך הרבה מעצם קיומם לדיוויד בואי: לא רק השיער הצבוע והבגדים (והקול של ברט אנדרסון). הגלאמיות, האנדרוגיניות והמיניות המוחצנת, הנטיה לפומפוזיות, כל אלו מרכיבים חיוניים במוזיקה ובתדמית של סוויד, שנמצאים גם באלבום החדש “Night Thoughts”, שיוצא השבוע.

סוויד, שחזרו לפעילות מלאה לפני כחמש שנים, התחילו את יצירת הציפיות לאלבום הזה כבר לפני שנה, עם הופעת הבכורה ל What I’m Trying To Tell You בטקס פרסי ה NME, והודיעו לעולם שהקאמבק שלהם רחוק מלהסתיים. במסורת הגלאם, הם לא הסתפקו בשירים החדשים, אלא הכריזו על סרט באורך מלא, שילווה את סיבוב ההופעות לאלבום כרקע לחברי הלהקה. התוצאה? מעולה.

“Outsiders”, הסינגל הרשמי הראשון מהאלבום, נכנס בקלות לרשימת השירים הגדולים של סוויד: כמו “Trash” ו-“The Wild Ones” הוא מביא את קולם של אלו שנמצאים בשוליים, ולא מתבייש בקול הזה. הוא דרמטי, קליט, מלא בעבודת גיטרות מרשימה ובקול המעולה של ברט אנדרסון.

"Like Kids", הוא אחד השירים הכבדים באלבום, עם צליל גיטרות שמזכיר את Dead Man Star, קליפ מטריד ולא נעים לצפיה ומקהלת ילדים שמחליפה במפתיע את הגיטרות והתופים בסוף השיר, באופן שנע בין המתוק לקריפי. המתח הזה נשמר גם ב "Pale Snow", אחת הבלדות היפות של סוויד, שנותנת הרבה מקום לקול של אנדרסון, ובאותו זמן מעבירה צמרמורות לאורך הגב.

גם השיר הבא, “I Don’t Know How To Reach You” הוא בלדה, אבל כאן זכות הדיבור ניתנת לגיטרות. ושוב, סוויד מראים איך עושים גלאם-רוק גיטרות קשה ולא מתפשר ב 2016. אם עוצמים עיניים ומקשיבים, אפשר לדמיין את השיר הזה מופיע ב-"The Man Who Sold The World" של בואי.

סוויד של 2016 היא לא הלהקה שצעקה את “Animal Nitrate” לפני 25 שנים. הבייבי פייס של ברט אנדרסון פינו את מקומם לקמטים ולקול שנשבר מדי פעם, וזה נשמע ונראה מעולה. דווקא בהרכב אקוסטי, שתי גיטרות וזמר ששר כמעט בלחישה – אפשר לשמוע להקה שעדיין רעבה, עדיין אוהבת את מה שהיא עושה, ועדיין עושה דברים שכיף לאהוב.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0