Homeסרטים סדרות ושאר ירקות

סקס, סמים והייפ מוצדק: ניצן אנגלברג נכחה בהקרנת פרק הבכורה של VINYL

VYNIL. תמונה: יח''צ Yes

VYNIL. תמונה: יח"צ Yes

ביום שלישי האחרון נערכה באוזןבר בתל אביב הקרנה חגיגית של הפרק הראשון של הסדרה VINYL מבית HBO.
ב-yes, שם הסדרה תשודר החל מה- 15.2, מבטיחים שזה הולך להיות האירוע הטלוויזיוני הגדול ביותר של השנה ואחרי שצפיתי בפרק הראשון שהוקרן, שהיה כמו סרט בפני עצמו באורך של כמעט שעתיים (9 הפרקים הנוספים של הסדרה יהיו באורך של שעה), התחלתי להבין על מה כל ההייפ.

הסדרה, אותה יצרו מיק ג'אגר ומרטין סקורסזה ואת תסריטה כתב טרנס ווינטר, עוסקת בסצנת הרוק של שנות ה-70 וכל מה שנכלל בתוכה: מוזיקה, סקס, אלימות, סקסיזם וכמובן, קוק.

שיתוף הפעולה הנוכחי בין ג'אגר לסקורסה ונסיונות יצירת הסדרה, החלו כבר לפני כ-20 שנה. הם ניסו בהתחלה להביא את הרעיון שלהם למסך הגדול אך ללא הצלחה, ניסו לכתוב תסריטים שונים שנחלו גם הם כישלון וכעת, סוף סוף, מגיעה למסך הקטן סדרה עלילתית, חריפה ומושקעת.

עלילת הסדרה מתחילה בניו יורק של 1973.
בתפקיד הראשי מככב בובי קאנוויל כריצ'י פינסטרה, הבעלים של חברת התקליטים "אמריקן סנצ'רי", אשר מנסה לחתום על עסקה בשוי מיליוני דולרים עם משקיעים גרמנים.
ריצ'י מנסה להציל את חברת התקליטים שלו ולהחזיר אותה לימי הזוהר שלה, אך בדרך נתקל בלא מעט קשיים שגורמים לו להסתבך עם כל מי ומה שנקרה בדרכו.
הסדרה מלאה, מן הסתם, באזכורים מוזיקליים ובדיאלוגים מהם כל חובב רוק נ' רול היה נהנה לדעתי.
בנוסף לרפרנסים, נראה כי זו סדרה אקלקטית מאוד מבחינה מוזיקלית עם פסקול מגוון. כבר בפרק הראשון היה ניתן לשמוע את לד זפלין, בו דידלי, אבבא, סלייד ועוד רבים וטובים.

לאחר שיצאתי מההקרנה הייתה לי בראש רק תהיה אחת: האם גם כאלה שהם לא חובבי מוזיקה מושבעים ולא בהכרח יתחברו ויבינו את הרפרנסים הרבים שהסדרה מציעה, יהנו ממנה באותה מידה?
אני עדיין לא יודעת לענות על השאלה הזאת, אבל ללא ספק מדובר בסדרה מהנה ומרתקת בעלת דמויות צבעוניות ועמוקות שגרמו לי באופן אישי להזדהות איתן ולהשאב לעולמן בזכות התסריט הנהדר של ווינטר והמשחק הנפלא בסדרה. דבר שהוא ממש לא מובן מאליו כשמדובר בצפייה בפרק אחד בלבד.

הסדרה VINYL עולה בערוץ yes Oh בתאריך 15.2 בשעה 4 לפנות בוקר, בסמוך לשידור בארה"ב וחינם ב-yes VOD. 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0