Homeאלבומים חדשים

עכשיו זה שנינו: אלקנה כהן על האלבום חדש של Tedeschi Trucks Band

כששמעתי לראשונה את המוזיקה של Tedeschi Trucks Band, הרגשתי שמצאתי משהו שחיפשתי הרבה זמן: החיבור שהזוג הזה יצר בין רוק דרומי "לבן" לסול ואר אנ' בי "שחור" נשמע כל כך טבעי וכל כך מתבקש, עד שהתחלתי להתפלא שאין עוד המון הרכבים כאלו.
לסוזן טדסקי יש קול שכאילו הגיע במכונת זמן מימי זמרות הבלוז הגדולות, והאיש שלה דרק טראקס עושה קסמים בגיטרת סלייד שלא נשמעת כמו שום דבר אחר. עכשיו יש להם אלבום חדש. כמה כיף.

Tedeschi+Trucks+Band+11

האלבום השלישי של טדסקי טראקס שיוצא השבוע, עשוי מאותם חומרים ששני בני הזוג מביאים ביחד, כל אחד מהעולם שלו, ליצירה המשותפת שלהם: מלודיות מדבקות, הרמוניות דרמטיות ונגינה וירטואוזית. הקול הגדול של סוזן טדסקי כאילו מכריח את הנגנים להתאמץ, והסולואים של דרק טראקס הופכים את השירים להרבה יותר מסתם שירי סול/ בלוז.

האלבום נפתח במעין הצהרת כוונות: הקול הצרוד של טדסקי מצד אחד, פוגש גיטרת סלייד מהכיוון השני, ותוך כמה שניות שניהם מתנפצים אל גרוב של פסנתר/ בס/ תופים, שבפזמון מצטרפים אליהם מקהלה והרכב כלי נשיפה

הגרוב ממשיך עם אחד הקטעים היותר פ'אנקיים של ההרכב – Don’t Know What it Means, שמוכיח שדרק טראקס הוא ממש לא סוס של טריק אחד, ואפילו מביא אותו אל המיקרופון, בפזמון שהיה יכול להיות מוקלט בתוך כנסייה דרומית.

שיר הנושא הוא יותר בלוזי, והוא מזכיר את החומרים הקודמים של בני הזוג, עם קלידים שנותנים את הקצב ואת הבסיס לגיטרה של טראקס, ולשירה של טדסקי

ב "Swamp Raga", בני הזוג נותנים מקום להשפעות נוספות, כמו המוזיקה ההודית שמקבלת ביטוי בהרבה מהשירים שלהם, וזו רק חלק מהחגיגה המוזיקלית שהטדסקי טראקס חוגגים במה שהוגדר כבר על ידי חלק מהמבקרים כ"אלבום הכי טוב שלהם", וכ"הדבר הכי קרוב ללהיות בהופעה של הלהקה".

Full-band-look03-892_R-1-768x513

השורשים של בני הזוג דרק טראקס וסוזן טדסקי נטועים עמוק בדרום העמוק ובמוזיקה שלו: הוא נולד בג'קסונוויל, פלורידה להורים שהעריצו את אריק קלפטון ואת דרק והדומינו'ז, בגיל 13 כבר הופיע לצידו של באדי גאי, ובגיל 20 הפך לגיטריסט המוביל של האולמאן בראדרז, איתם ניגן עד ההודעה על סיום פעילות הלהקה לפני כשנה, ובמקביל עבד עם להקה משלו. אשתו סוזן, גדלה אמנם בניו אינגלנד, אך ילדותה היתה מוקפת בתקליטים של אביה שהאזין ללייטנינג הופקינס ולמיסיסיפי ג'ון הארט, וטבע אצל בתו את האהבה לבלוז, למוזיקה דרומית ולמוזיקה בכלל.

אנחנו עדיין בתקופת האבל על בואי, ומסתבר שטדסקי וטראקס בחרו לכלול בגרסת הדלוקס של האלבום החדש קאבר שלהם מלפני שנה ל"Oh, You Pretty Things" הקלאסי. ביצוע מפתיע, כמעט כמו העובדה שבואי בחר בבאסיסט הלהקה, טים לפבר, לנגן באלבומו האחרון.

ישן וחדש, שחור ולבן, צפון ודרום, מערב ומזרח, גבר ואישה. כל אלו נפגשים במוזיקה של הטדסקי טראקס באנד, מתובלים בהרבה הרבה אהבה; למשפחה, למוזיקה ולתרבות של דרום מזרח ארצות הברית. למי שכבר מכיר, זו חגיגה, למי שעדיין לא – זה הזמן להצטרף.

Derek_Trucks_and_Susan_Tedeschi_1

COMMENTS

WORDPRESS: 5
  • comment-avatar

    Fell out of bed feeling down. This has brgentehid my day!

  • comment-avatar

    Awards are the favourite reality show of mine because I like to watch reality and musical show very much. I am so much happy that now I can watch them on youtube also. So that I do not need to disturb my wife from watching TV series.

  • comment-avatar

    The Google reader share items is a large part of FF already. There is overlap, but FF created a much more social version of it by allowing people to comment and like the shared items.

  • comment-avatar

    Im no expert, but I think you just crafted a very good point point. You clearly fully understand what youre talking about, and I can truly get behind that. Thanks for staying so upfront and so truthful.

  • comment-avatar

    Actually, I have an ultrabook now: a Dell XPS 14. I don’t want to rush with a review on it yet though unless I spend much more time with it.Why do you think “full HD screens” are such an important feature though? I just think that’s a marketing gimmick.

DISQUS: 0